به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در خصوص این طرح به خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با ظرفیت فرآورش 80 میلیون فوت مکعب گاز و با تلاش متخصصان و مشاوران داخلی به بهره برداری رسیده است.
حمید بورد تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح در مدت زمان کمتر از یک سال کل هزینه سرمایه ‌گذاری بازگشت داده می‌شود و دستاوردهای متعدد زیست محیطی نیز برای بزرگترین جزیره خلیج فارس در پی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: روزانه گازی معادل 14 هزار بشکه نفت در میدان هنگام در مشعل سوزانده می‌شد که با بهره برداری از مجتمع فرآورش گاز هنگام از سوختن این میزان گاز جلوگیری می‌شود و روزانه بیش از 700 هزار دلار صرفه اقتصادی به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح که حدود 70 میلیون یورو بوده است، در کمتر از یکسال بازگردانده می‌ شود.
وی بیان داشت: از اوایل بهمن ماه امسال با تزریق گاز ترش با حدود 18 هزار پی‌پی‌ام گوگرد به تاسیسات فرآورش، امکان پالایش گاز و تولید گاز با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران فراهم شد.
بورد اظهار کرد: از آن زمان به طورمیانگین روزانه حدود 70 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت به جای سوختن برای تامین سوخت وخوراک صنایع و نیروگاه‌ها، تحویل شرکت ملی گاز شده است.
جزیره قشم با در اختیار داشتن 17 میدان هیدروکربوری شامل هرمز، هنگام، توسن، گورزین، سلخ، تفتان و ...، توانمندی هیدروکربوری بسیار مطلوبی دارد.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد ریال آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.