سورنا ستاری شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست رئیس جمهوری با فرهیختگان و نخبگان هرمزگان اظهار داشت: در این استان می توانیم ادعا کنیم کار را از صفر آغاز کرده ایم.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان این استان از صفر به 34 شرکت رسیده و 2 برابرهمین میزان هم استارتاپ های موفق شکل گرفته و مشغول فعالیت هستند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور ادامه داد: اهمیت دادن به قشر جوان ثمره های خوبی برای استان و کشور به همراه خواهد داشت.
در پایان سخنان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان از سه نخبه و مدیر شرکت دانش بینان موفق شامل طالب زارعی استاد یارمکانیک دانشگاه هرمزگان و صاحب 5 اختراع، زهرا قاسمی استادیار رشته شیلات و محیط زیست دانشگاه هرمزگان و دارای سه اختراع ثبت شده و مهدی حاجی زاده مدیر فروشگاه اینترنتی فروش ماهی تقدیر شد.
همچنین تفاهمنامه همکاری بین استانداری هرمزگان و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف ایجاد صندوق پژوهش و فناوری به امضا رسید که برای شروع به کار آن 80 میلیارد ریالی سرمایه اولیه در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح و عملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد ریال آغاز شد.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.
3219/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.