به گزارش ایرنا ، حسین علی امیری دراین نشست پس از شنیدن درخواست های مسئولان در زمینه استقرار دستگاههای اجرایی، انتقال آب سد جگین به بشاگرد، افزاش تانکرآبرسانی وکمک از محل صندوق توسعه گفت: همه این مسائل درهیات دولت بررسی می شود.
وی ادامه داد: دولت دربودجه سال 97، یک میلیارد و 500میلیون دلار ازمحل صندوق توسعه ملی برای ریشه کنی فقر مطلق ر کشوراجازه گرفته که بطور حتم مبلغی برای مناطق کمتر توسعه نظیر بشاگرد در نظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آب در بشاگرد استفاده از منابع آب سد جگین برای توسعه این شهرستان ضروری بوده و دولت تلاش می کند انتقال آب به مردم این منطقه محقق شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: برای رفع نیاز فوری مردم روستاهای بشاگرد هم تعداد تانکرهای آبرسانی از 2 دستگاه به 4 دستگاه افزایش می یابد.
امیری یاد آور شد: همچنین درخواست مردم در خصوص ایجاد نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی ، تقبل ضمانت وام روستایی از طریق کارت یارانه وافزایش تعداد کارگاه های تولید فرش مورد رسیدگی قرار می گیرد.
به دنبال سفر رئیس جمهوری واعضای هیات دولت روز چهارشنبه به هرمزگان شماری از معاونان رئیس جمهوری و وزیران امروز و روز گذشته در جمع مردم شهرستانهای این استان حضور پیدا کرده ومسائل ومشکلات این مناطق را بررسی کردند.
معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری به جاسک وسیریک ، وزیر نیرو به شهرستانهای میناب و رودان ، وزیر ورزش وجوانان به بستک ، وزیر آموزش وپرورش به پارسیان، ارتباطات وفن آوری اطلاعات به بندر خمیر و بندرلنگه ، فرهنگ وارشاد اسلامی به حاجی آباد، جهاد کشاورزی به بندرلنگه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به قشم عزیمت کردند.
این مسئولان ضمن دیدار با مردم ومسئولان و شرکت در شورای اداری، مسائل ومشکلات هر شهرستان را بصورت مجزا گرد آوری کرده و در اختیار دولت قرار می دهند.
وزیران نفت ، کشور ، اطلاعات، تعاون ، کار و رفاه در معیت رئیس جمهوری در مرکز استان از جمله شرکت در افتتاح پروژه های فولاد، نفت ، دیدار با فرهیختگان و معتمدان محلی حضور دارند.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.
دیدار با فرهیختگان ومعتمدان محلی هرمزگان، شرکت در نشست شورای اداری، بهره برداری از30 طرح مهم عمرانی از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس از جمله برنامه های سفر رئیس جمهوری به هرمزگان است.
بشاگرد به عنوان سرآمد شهرستانهای محروم هرمزگان با 35هزار نفر در 270کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان واقع شده است.
6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.