به گزارش ایرنا، ناصرحیدری پوری روز یکشنبه درگردهمایی معاونان آبخیزداری و معاونان فنی اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور در بندرعباس افزود: این بودجه برای طرح های منابع طبیعی در حوزه های آبخیزداری، جنگل، مرتع و بیابان است که باید همه استان های کشور با هماهنگی کامل این بودجه را مدیریت کنند.
وی بیان داشت: ٣میلیون و ٣٠٠ هزارهکتار طرح مدیریت جامع در کشور وجود دارد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است معاونان آبخیزداری و فنی و همچنین مدیران کل منابع طبیعی استان ها، در بحث طرح های مرتع داری اقتصادی کردن طرح ها را مد نظر قرار دهند.
این مسئول اظهار کرد: اولویت اصلی سازمان جنگل ها و مراتع این است که در کنار طرح های کلیدی که باید در برنامه راهبردی کشور انجام شود، به علت اینکه سطح منابع طبیعی در اختیار ما بالاست اصل را بر حفظ وضع موجود قرار دهیم.
حیدری پوری گفت: معاونت های آبخیزداری و فنی اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور 3 محور اصلی احیا، توسعه و بهره برداری را برعهده دارند که وظیفه مهمی در سازمان جنگل هاست و باید با همدلی و هم فکری یکدیگر در راه پیشرفت کشور گام بردارند.
وی اضافه کرد: در حوزه گیاهان دارویی، معادن، اکوتوریست و آب معدنی باید طرح های مصوب داشته باشیم و این طرح ها را به سرمایه گذاران واگذار کنیم.
از مساحت 7 میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار، عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7195/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.