به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: قوانین ساخت و سازها باید همسو باید با قوانین جهان هستی و آفرینش باشد چرا که اگر در ساخت و سازها رعایت استاندارد و قوانین لازم صورت نگیرد با حوادث طبیعی از جمله زلزله و بارندگی از بین می رود.
وی بیان داشت: مهندسان و معماران باید در ساخت و سازها، بُعد خطر پذیری را با اولویت ایمنی و حفظ جان مردم جدی بگیرند و بناها را محکم بسازند تا خطرساز نشود.
امام جمعه بندرعباس همچنین مراسم معرفی و تودیع دادستان بندرعباس در روز گذشته را یاد آورشد و گفت: دادستان و همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی باید به پدیده زمین خواری، ساخت و سازهای غیر مجاز و بی رویه و کسانی که به بهانه جشن عروسی آسایش، امنیت و آرامش مردم را بر هم می زنند ورود کرده و با قاطعیت برخورد کند.
نعیم آبادی اضافه کرد: وظیفه امام جمعه و مردم این است که تخلف ها و تجاوزهایی که در حق جامعه صورت می گیرد را به مجریان اطلاع دهند تا قانون را اجرا کنند.
وی همچنین ضمن تشکر از موسسه اعتباری نور بندرعباس در برپایی مراسم جشن ازدواج 300 زوج جوان هرمزگانی گفت: در این مراسم به هر یک از زوج ها 300 میلیون ریال کمک نقدی شد که انتظار می رود سایر افرادی که دارای تمکن مالی هستند نیز در این کار خوب و خداپسندانه مشارکت کنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با قدردانی از مردم هشتبندی میناب به علت استقبال بی نظیر از درهای حرمین عسکریین گفت: به طور تقریبی همه جمعیت 12 هزار نفری هشتبندی میناب در مراسم استقبال از درهای حرم شرکت داشتند و این نشان می دهد که مردم به اعتقادات دینی و مذهبی خود پایبند هستند و هیچ گاه نظام و انقلاب اسلامی را تنها نمی گذارند.
وی بار دیگر به پرداخت فریضه خمس تاکید کرد و گفت: خمس سرمایه تبلیغ دینی شیعه است، چرا که اگر خمس پرداخت نشود عده ای به علت فقر و نداری و بی پولی اعتقاداتشان را از دست می دهند.
نعیم آبادی با اشاره به اینکه همه چیز به پول ختم می شود، ابراز داشت: کشور آفریقا تشنه اسلام است اما این افراد به علت فقر و بی پولی نمی وانند مسلمان شوند و اگر تامین شوند به دین اسلام می پیوندند.
امروز جمعه پیکر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محل برگزاری نماز جمعه بندرعباس مهمان نمازگزاران بود.
پیکر پاک 25 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بعد از ظهر پنجشنبه سوم اسفندماه با حضور گسترده مردم و مسئولان هرمزگان تشییع شدند و این شهدا تا روز دوشنبه هفتم اسفندماه در این استان به خاک سپرده می شوند..
7195/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.