مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حاشیه تشییع پیکر شهدای گمنام در بندرعباس به خبرنگار ایرنا گفت: 18 شهید بر دستان مردم بندرعباس و هم زمان هفت شهید گمنام نیز در بندرلنگه تشییع شدند.
سردار حمید سرخیلی یادآور شد: آیین تشییع و تدفین این شهدا تا سه شنبه هفته آینده در مناطق مختلف این استان ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: هم زمان با تشییع شهدا در بندرعباس، 2 شهید گمنام دیگر در شهرک امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندر لنگه تدفین شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در خصوص سایر شهدایی که در شهرستان بندرلنگه تشییع شدند اظهار کرد: 2 شهید در منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه و سه شهید نیز در بندرمغویه به خاک سپرده می شوند.
سردار سرخیلی اضافه کرد: شامگاه پنجشنبه چهار شهید به شهرستان رودان و 2 شهید به بندرخمیر منتقل می شوند و سهم شهرستان بندر خمیر از شهدای گمنامی که امروز بر دستان مردم هرمزگان تشییع شدند 2 شهید است که در بناب بخش رویدر شهرستان خمیر به خاک سپرده می شوند.
وی گفت: از چهار شهیدی که به شهرستان رودان انتقال داده می شوند، 2 شهید در روستای خراجی و 2 شهید در روستای جغین تدفین می شوند.
وی بیان کرد: 12 شهید نیز سهم شهرستان بندرعباس است که دو شهید در روستای سرخون، 2 شهید در ایسین، 2 شهید در دهستان سیاهو و یک شهید در ستاد ناحیه سپاه بندرعباس تدفین می شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اضافه کرد: در رضوان شهر فین 2 شهید و گچین پایین 3 شهید تدفین می شوند.
سردار سرخیلی یادآور شد: جوان ترین شهید این آیین 17 ساله و بزرگترین آنها 30 ساله هستند که در عملیات های والفجر یک و چهار، محرم، قادر، بدر، کربلای 2 و تک دشمن در سال 67 به شهادت رسیده اند.
امسال 33 شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد هرمزگان شده اند که هشت شهید در تیرماه تشییع و خاکسپاری شدند و 25 شهید هم در روز پنجشبه سوم اسفند بر دستان مردم این استان تشییع شدند.
159 شهید گمنام تاکنون در استان هرمزگان تدفین شده‌‍ اند که امروز با ورود 25 شهید دیگر، شمار شهدای گمنام تدفین شده در این استان به 184 شهید می رسد.
3219/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.