به گزارش ایرنا، دانش هاشمی پور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ردیف استخدامی در رشته های مختلف از جمله آموزگاری، دبیری، تربیت بدنی و هنر آموز فنی و حرفه ای است.
وی بیان داشت: این مهم حاصل نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی بوده که به منظور بررسی و حل مشکلات آموزش و پرورش هرمزگان و با محوریت کمبود نیروی انسانی متخصص و ماندگار در تمامی مقطع های تحصیلی بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته شرق این استان صورت گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیز هنرستان ها و مدرسه های شبانه روزی از دیگر محورهای مورد بحث در نشست یاد شده بود که منجر به تصویب پنج مصوبه کاربردی (از جمله ردیف استخدامی برای سال تحصیلی آینده) جهت اجرا در استان هرمزگان شد.
وی خاطرنشان کرد: در بازدید اخیر رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و معاونان وزیر آموزش و پرورش از آموزشگاه های مناطق محروم هرمزگان و حاشیه شهرها، به موضوع تقویت بنیه علمی دانش آموزان نیز پرداخته شد که مبنای توجه مسئولان و ایجاد مصوبه ها در این زمینه شد.
هاشمی یاد آورشد: تامین نیروی انسانی توانمند در آموزش و پرورش هر ساله از طریق آزمون سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان و همچنین از طریق آزمون استخدامی ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان انجام می گیرد.
رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی 19 دی ماه امسال به مدت سه روز به بازدید از مرکزهای آموزشی هرمزگان از جمله مدرسه های بندرلنگه، میناب، بندرعباس و دانشگاه های این استان پرداختند.
استان هرمزگان 340 هزار دانش آموز، 14 هزار معلم و 15 هزار و 500 کلاس درس دارد.
7195/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.