به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: بر این اساس منابع و اعتبارها را به طرح ‌هایی اختصاص خواهیم داد که تا پایان سال مالی جاری به اتمام می‌ رسند.
همتی با اشاره به ارتقای بهره وری با بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، بیان داشت: با توجه به اینکه بودجه سال 97 مبتنی بر عملکرد است، باید همه دستگاه ‌ها برای استفاده از بودجه برنامه مشخصی داشته باشند.
استاندار هرمزگان در این نشست خواستار نظارت دقیق مدیران بر عملکرد زیرمجموعه آن ها در اداره ها شد و خاطر نشان کرد: سرعت پاسخگویی دستگاه ها به مردم باید افزایش یابد و مردم در شهرستان‌ ها مجبور نباشند برای کار خود به مرکز استان مراجعه کنند.
همتی با اشاره به تصویب اضافه شدن 60 هکتار زمین به روستای چهچکور شهرستان بندرعباس تصریح کرد: مدیریت و ساماندهی اراضی در این روستا باید همه جانبه باشد و برنامه ریزی درستی برای ایجاد زیرساخت ‌ها داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطر نشان کرد: سیاست نظام و دولت بر افزایش جمعیت در مناطق ساحلی است که در همین راستا باید در روستاهای موجود در نوار ساحلی استان زیرساخت‌ های لازم را ایجاد کنیم و برای آنها برنامه ریزی فعالانه داشته باشیم.
همتی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص زمین‌ های واگذار شده برای اجرای طرح‌ های مختلف گفت: زمین‌ های مستعدی برای کشاورزی در منطقه های اطراف سد جگین در شهرستان جاسک وجود دارد و آب فراوانی نیز در سد جگین موجود است.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: برای سال جدید زراعی باید برنامه ‌های مناسبی جهت استفاده از این ظرفیت مناسب در راستای تولید و اشتغالزایی تعریف و اجرایی شود.
وی با تاکید بر آمادگی تمامی دستگاه ‌های اجرایی هرمزگان برای تامین نیازهای گردشگران در تعطیلات آغاز سال جدید، گفت: در روزهای پایانی سال کنترل بازار در سطح مرکز استان و شهرستان‌ ها به طور منظم انجام و قیمت کالاها مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.