به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان علاوه بر تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، با اشاره به ایام فاطمیه ، بر الگوگیری مردم از سیره حضرت زهرا (س) نیز تاکید کردند.

**بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22بهمن گفت: مردم ثابت کردند از آرمان شهدا، انقلاب و رهبری دست بر نمی دارند و هر چه تبلیغ دشمن بیشتر باشد، حضور مردم پررنگ تر خواهد بود.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت: رشوه و سوء استفاده از قدرت توسط افرادی که در امور اجرایی دخالت می کنند، مهم ترین موانع اجرا شدن قانون به شمار می روند.
وی افزود: نجات جامعه در قانون مداری است و هر مقدار قانون حاکم باشد، به همان میزان جامعه از سلامت مالی و فکری برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد: افرادی با استفاده از پول یا قدرت در امور اجرایی دخالت کرده و با بر هم زدن روند امور، نمی گذارند قانون اجرا شود.
آیت الله نعیم آبادی تجاوز به حریم دریا در بندرعباس را یکی از مصداق های دخالت افراد و نقض قانون معرفی و اضافه کرد: وقتی در چند خطبه نماز جمعه درباره این موضوع هشدار دادم، افرادی از خارج استان تماس گرفته و گفتند این اعتراض ها و حرف ها بی اثر است.
امام جمعه بندرعباس امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تطبیق تمام قوانین و امور جاری با شرع اسلام را دو بند مهم از اصول قانون اساسی دانست که باید با دقت و حساسیت اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در استان بخشی از خطبه های نماز جمعه را به تشریح اهمیت پرداخت خمس اختصاص داد و گفت: برخی، شبهه هایی به این موضوع وارد کرده و درباره آن توطئه چینی می کنند که این افراد معاند بوده و دشمن اسلام و دستورات الهی هستند.

**قشم
امام جمعه قشم گفت: ملت ایران در سایه جمهوری اسلامی وحدت را در عمل متجلی کرده اند و دیگر مسلمانان جهان باید از این ملت بصیر الگو بگیرند.
حجت الاسلام رضا جوکار تصریح کرد: مانور عظیم حضور مردم در راهپیمایی22 بهمن، لبیک به ندای رهبری و تجلی وحدت ملت بود.
وی افزود: ایستادگی و مقاومت مردم بر اصول و انقلاب از مهمترین پیام های حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن است.
امام جمعه قشم فساد ستیزی، اجرای عدالت اجتماعی، مبارزه با تبعیض و نابرابری و ارائه خدمت بی منت از سوی مسئولین به مردم را از دیگر پیام های حضور تماشایی ملت در این راهپیمایی عنوان داشت.
حجت الاسلام جوکار برگزاری جشن های مردمی دهه فجر در مدارس شهرستان توسط خود مردم را نشان از مردمی بودن انقلاب و پشتوانه مردمی آن دانسته و اضافه کرد: ملت ایران در اصول و انقلاب خود با احدی تعارف ندارند.

**کیش
امام جمعه کیش گفت: راهپیمایی 22 بهمن در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استقلال، اقتدار، امنیت و ثبات ایران را به تصویر کشید.
حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش افزود: ملت ایران با حضور پر حرارت و با انگیزه خود این حماسه ملی را خلق کردند.
وی اظهار کرد: امروز دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی حضور مردم را رصد می کنند و از این حضور نگران هستند‌ و ملت ایران نیز در راهپیمایی امسال نشان دادند که از آرمان های انقلاب دست نمی کشند و مسیر انقلاب را استوار ادامه خواهند داد.
امام جمعه کیش اظهار کرد: مردم جزیره کیش نیز در راهپیمایی امسال متفاوت از سالهای قبل و باشکوه و بصیرت بیشتر حضور یافتند.
حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات حوزه آموزش و پرورش و درمان جزیره کیش اشاره کرد و افزود: مشکلات آموزش و پرورش عمده است و باید با تغییر ساختار آن، به صورت ریشه ای حل شود.

**جاسک
امام جمعه موقت جاسک گفت:عده ای خود را مدافع ولایت می دانند اما اگر منافعشان به خطر بیفتد کنار خواهند رفت و چنین افرادی باید پیروی از ولایت را از حضرت زهرا (س) بیاموزند که جان خود را فدای ولایت کرد.
حجت الا سلام عبدالرضا مصطفی لو در خطبه های نماز جمعه جاسک با تسلیت سالروزشهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت آخرین پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد(ص) پرورش یافته است .
وی افزود: باید از ویژگی های اخلاقی و منش معنوی و دینی این بانوی بزرگ اسلام درس بگیریم وآن را در تمام عرصه های زندگی و آموزه های دینی خود الگو قرار دهیم.
امام جمعه موقت جاسک در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: ملت ایران با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن، بار دیگر در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشتند و با این حضور بار دیگر دشمنان جمهوری اسلامی را مایوس کرده و پاسخ محکمی به آن ها دادند.

**رودان
امام جمعه رودان با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: ملت با بصیرت، هوشیار و ولایت مدار ایران در این روز پاسخی روشن به دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام داد.
حجت الاسلام مهدی رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رودان، با قدردانی از حضور مردم، راهپیمایی 22 بهمن را تجلی اراده و وحدت ملت آگاه، هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی در دفاع از دستاوردهای انقلاب و نظام توصیف کرد.
وی خاطر نشان کرد: ملت ایران با این حضور حماسی، بار دیگر وفاداری خود به انقلاب، نظام، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به مواردی از نا آرامی های دی ماه امسال در برخی از نقاط کشور، خاطر نشان کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام گمان می کردند مردم در روز 22 بهمن بر ضد انقلاب و نظام به میدان می آیند، اما مردم با حضور حماسی و با بصیرت و با سردادن شعارهای اسلامی و انقلابی، به دشمنان و عوامل این ناآرامی ها، پاسخی کوبنده دادند.
امام جمعه رودان رمز مصونیت انقلاب و نظام از آسیب ها و گزندها را وحدت کلمه، همدلی و تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: وقت آن است که مسئولان نیز به تکلیف و وظیفه خود عمل کنند.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.