به گزارش ایرنا، دانش هاشمی پور روز دوشنبه درحاشیه بازدید از دوره ضمن خدمت سه روزه معلمان حق تدریس ابتدایی در بندرعباس افزود: برنامه آموزش ضمن خدمت معلمان با هدف بهبود و افزایش دانش تخصصی و حرفه ای معلمان حق تدریس دوره ابتدایی، بر اساس یک راهبرد مدون در آموزش و پرورش هرمزگان هدف گذاری شده است که با تمرکز بر آموزش های نوین، زیرنظر مدرسان و کارشناسان برجسته این حوزه دنبال می شود.
وی بیان داشت: تقویت دانش تخصصی معلمان با برگزاری دوره های ضمن خدمت، راهبرد اصلی آموزش در نظام تعلیم و تربیت استان هرمزگان است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: بهبود بخشیدن به فعالیت های آموزشی و پرورشی مرتبط با رشته تخصصی معلمان و دانش افزایی، کسب مهارت و تغییر نگرش های حرفه ای با دانش افزایی و کسب مهارت های حرفه ای معلمان امکان پذیر است.
هاشمی پور گفت: هدف اصلی برگزاری دوره های ضمن خدمت، تربیت معلمانی است که خود راهبر بوده و با تفکر و تحقیق در پیدا کردن راه حل برای مشکلات تدریس شان پیشگام باشند تا مسیر دستیابی به خود راهبری مطالعه و تحقیق، خود ارزیابی، بهره بردن از خدمات آموزشی و همچنین تدریس مشارکتی را دنبال کنند.
وی یادآورشد: هدف گذاری معاونت پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در تدوین و راهبری دوره های ضمن خدمت، چشم اندازی روشنی را در جهت پویایی این بخش ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: این دوره ها زیر نظر معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و توسط اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی استان با نظم و برنامه ریزی خاصی دنبال می شود.
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش نیز با قدردانی از توجه ویژه مدیر کل آموزش و پرروش به حوزه آموزش های ضمن خدمت گفت: تعامل 2 معاونت ابتدایی و پژوهش و برنامه ریزی، در آموزش و پرورش هرمزگان، ضمن سرعت بخشی به فعالیت ها، کیفیت دوره های ضمن خدمت را نیز به دنبال دارد.
ابراهیم خوشبخت افزود: تلاش داریم که با برنامه های منظم و هدفمند، دوره ها در راستای نیازهای واقعی معلمان حق تدریس تدوین و اجرایی شود که این مهم موجب ارتقای عملکرد آنان و در نهایت موجب بهبود مهارت‌های یادگیری شده و افزایش رضایت را نیز در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به هدف راهبردی آموزش های ضمن خدمت بیان داشت: تحول علمی روز ایجاب می ‌کند که معلمانِ تمام دوره ‌های مختلف تحصیلی به‌ طور مستمر به دانش‌ افزایی، خودسازی و کسب مهارت‌ های لازم بپردازند و دانش آموزان با استفاده از تحقیق و نوآوری ‌های، با فن و ابزارهای مناسب روز آشنا سازند.
استان هرمزگان 340 هزار دانش آموز، 14 هزار معلم و 15 هزار و 500 کلاس درس دارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.