به گزارش ایرنا، نوید احمدی روز شنبه در آیین بهره برداری از 2 فضای آموزشی خیرساز در شهرستان بستک افزود: برای تکمیل این طرح های آموزشی، 2 هزار و 690 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی هزینه شده است.
وی بیان داشت: با بهره برداری از این فضاهای آموزشی، 45 هزار دانش آموز در هرمزگان از کلاس درس استاندارد بهره مند شدند.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اضافه کرد: از این تعداد فضای آموزشی، 68 مدرسه در قالب 189 کلاس درس سهم شهرستان بستک بوده که با هزینه 268 میلیارد ریال احداث شد و چهار هزار و 700 دانش آموز از این فضاها بهره مند شدند.

**مدارس تخریبی و طرح های نیمه تمام بزرگ ترین چالش آموزشی در هرمزگان است
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار کرد: مدرسه های تخریبی و غیر استاندارد و هم چنین طرح های نیمه تمام در این استان به عنوان بزرگ ترین چالش آموزشی مطرح است.
احمدی گفت: هم اکنون 919 مدرسه تخریبی با 4 هزار و 25 کلاس درس در هرمزگان وجود دارد که برای استاندارد سازی این طرح ها به 4 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان داشت: بنا داریم در محدوده زمانی پنج ساله تمامی مدرسه های تخریبی و غیر استاندارد در هرمزگان را نوسازی و بهسازی کنیم چرا که یک سوم دانش آموزان این استان برابر با حدود 100 هزار دانش آموز در مدرسه های تخریبی تحصیل می کنند.
این مسئول اضافه کرد: از این تعداد سهم شهرستان بستک 84 مدرسه غیر استاندارد با 391 کلاس درس است که برای استاندارد سازی آن ها به 352 میلیارد ریال با اعتبار امسال بودجه نیاز است.
احمدی گفت: با بهره برداری کامل از این مدرسه ها، 9 هزار و 770 دانش آموز شهرستان بستک از فضای استاندارد بهره مند می شوند.
وی یاد آورشد: طرح های نیمه تمام به عنوان چالش بعدی در بحث فضاهای آموزشی هرمزگان است که هم اکنون 214 طرح نیمه تمام با 910 کلاس درس در این استان وجود دارد که تکمیل این طرح ها به یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح ها 22 هزار و 700 دانش آموز در این استان از فضای آموزشی استناندارد و مناسب بهره مند می شوند.
احمدی گفت: از این تعداد 20 طرح نیمه تمام با 53 کلاس درس مربوط به بستک است که با تکمیل این طرح ها یکهزار و 300 دانش آموز از این فضاها بهره مند می شوند.
وی ضمن قدردانی از پیگیری ها و حمایت های ویژه استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع مشکلات فضاهای آموزشی تخریبی در استان گفت: با حمایت استاندار و نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کردند که مایه خیر و برکت زیادی در بحث فضاهای آموزشی داشته است.
استان هرمزگان 340 هزار دانش آموز، 14 هزار معلم و 15 هزار و 500 کلاس درس دارد.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.