عبدالرضا خسروانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 615 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در این مدت از محل صندوق امداد ولایت و منابع بانکی استان هرمزگان برای طرح های اشتغالزایی مددجویان پرداخت شد.
وی بیان داشت: 120 میلیارد ریال از این تسهیلات اعطایی به مددجویان از محل منابع داخلی امداد و 490 میلیارد ریال نیز از محل قرض‌ الحسنه بانکی پرداخت ‌شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان اظهار کرد: در این مدت یکهزار و 916 طرح خدماتی، 786 طرح دامداری، 784 شغل خانگی، 277 طرح کشاورزی و 47 طرح صیادی برای مددجویان ایجاد شده است.
خسروانی گفت: تسهیلات اشتغالزایی به صورت وام بی بهره (قرض الحسنه) به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان و سایر نیازمندان اعطا می شود.
وی خاطرنشان کرد: 15 بانک عامل با کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همکاری دارند که بیشترین میزان پرداختی تسهیلات امسال به متقاضیان از سوی بانک های ملی، صادرات و ملت بوده است.
این مسئول یاد آورشد: با همکاری بانک های عامل درسرعت بخشی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان، شاهد خوداتکایی و توانمندی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد باشیم.
در طول 12 ماهه سال گذشته 320 میلیارد ریال وام اشتغال و خودکفایی برای 2 هزار و 800 طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد هرمزگان پرداخت شد.
سرانه پرداختی وام از محل صندوق کمیته امداد به ازای هر طرح کارآفرینی 750 میلیون ریال، طرح خود اشتغالی 350 میلیون ریال و طرح های مشاغل خانگی 100 میلیون ریال است.
سرانه پرداختی از محل اعتبارهای قرض الحسنه بانکی به ازای هر نفر، یک میلیارد ریال برای طرح های کارآفرینی، 200 میلیون ریال برای طرح های خوداشتغالی و 50 میلیون ریال برای طرح های مشاغل خانگی اختصاص می یابد.
این تسهیلات با دوره باز پرداخت 5 ساله و به مدت 60 ماه است که با کارمزد 2 درصد از سوی کمیته امداد و 4 درصد از سوی بانک ها اعطا می شود.
هم اکنون بیش از 52 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان هستند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.