مجتبی شمس نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون پروازهای شرکت قشم ایر در ساعت 7 و 30 دقیقه از قشم به تهران و پرواز 1240 از همین شرکت در ساعت 12 و 10 دقیقه لغو شده است.
وی افزود: پرواز 9 صبح زاگرس نیز لغو شد اما بقیه پروازها تا اطلاع ثانوی با تاخیراعلام شده که امید است با بهبود اوضاع در فرودگاه مهرآباد این پروازها انجام بگیرد.
شمس نژاد تصریح کرد: وضعیت باند در فرودگاه مهرآباد مناسب است اما با توجه به اینکه هواپیماها در پارک ها برفگیر شده اند و سطح زمین نیز یخ زنده است امکان سوختگیری و آماده شدن هواپیماها برای پرواز در فرودگاه مهرآباد به کندی صورت می گیرد.
وی افزود: همچنین با توجه به پر بودن پارک ها در فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه اعلام کرده است اجازه فرود هواپیما را نمی دهد واز این رو انجام پروازها در دیگر شهرها نیاز به هماهنگی دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه بین المللی قشم ادامه داد: امید است با بهبود وضعیت و انجام پروازها در فرودگاه مهرآباد، دیگر پروازهای فرودگاه قشم انجام گیرد که البته با تاخیر همراه خواهد بود.
وی اظهار کرد : پروازها به دیگر نقاط فرودگاهی کشور مشکلی ندارد و بنابر زمان بندی اعلام شده، انجام می گیرد.
شمس نژاد به مسافران توصیه کرد قبل از حضور در فرودگاه قشم برای اطلاع از امکان انجام پرواز با شماره 199 و یا 35335040-076 تماس بگیرند.
سالانه بیش از 540 هزار گردشگر داخلی و خارجی از طریق فرودگاه بین المللی قشم جا به جا می شوند.
هر هفته بین 140 تا 170 سورتی پرواز از این فرودگاه در مسیرهای شیراز، تبریز، کرمان، رشت، اصفهان، مشهد، تهران و دوبی توسط شرکت های زاگرس، قشم ایر، معراج، ایران ایر، آتا، آسمان، تابان، کیش، ماهان و سپهران صورت می گیرد که حدود 15 هزار مسافر جابجا می شوند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری** انتشار: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.