معصومه قاسمی روز شنبه در بازدید از غرفه ایرنا در پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود: هم اکنون فراخوان جشنواره مطبوعات هرمزگان اعلام شده و رسانه ها مهلت دارند تا 22 بهمن ماه جاری آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.
وی بیان داشت: علاقه مندان می توانند برای شرکت در این جشنواره در 10 رشته از جمله یادداشت، مقاله، گزارش خبری، عکس، مصاحبه، خبر، تیتر و صفحه آرایی آثار خود را ارائه دهند.
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان اظهار کرد: خبرنگاران و روزنامه نگاران باید آثار منتشر شده خود را از ابتدای سال 95 تا 22 بهمن 96 به جشنواره ارسال کنند و هر فرد می تواند 2 اثر در بخش های مختلف داشته باشد.
قاسمی ابراز داشت: این جشنواره به منظور تعامل هر چه بیشتر با اصحاب رسانه، رقابت سازنده بین قشر خبرنگاران و ارتقای بازدهی و اثرگذاری تولیدات رسانه ای است.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در سال آینده نیز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به صورت منطقه ای به میزبانی هرمزگان برگزار شود.

** اختصاص 17 غرفه نمایشگاه کتاب هرمزگان به مطبوعات و خبرگزاری ها
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان ابراز داشت: امسال در کنار برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، 17غرفه به مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان اختصاص یافت.
قاسمی ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اختصاص غرفه به مطبوعات استان افزود: در این نمایشگاه 20رسانه از جمله خبرگزاری های ایرنا و موج، پایگاه های خبری، روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و 2 هفته نامه شرکت دارند.
وی ضمن قدردانی از استقبال باشکوه مردم و مسئولان ازغرفه های مطبوعات استان بیان داشت: جای خوشحالی است که در این جشنواره رسانه های شهرستان های قشم، بستک و میناب نیز حضور دارند.

**شرکت 43 نفر از خبرنگاران هرمزگان در دوره آموزشی روزنامه نگاری
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان همچنین اظهار کرد: دوره آموزشی مقدماتی با حضور 43 نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان طی 60 ساعت به مدت 5 هفته برگزار شد.
قاسمی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی پیشرفته نیز در رشته های تیتر، صفحه آرایی و گرافیک و دیگر رشته های مورد نیاز خبرنگاران برگزار می شود.
وی یادآورشد: طبق استقبال خوبی که از سوی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان هرمزگان صورت گرفت، دوره مقدماتی به طور مجدد برای آن دسته از خبرنگارانی که موفق به شرکت در این دوره نشدند، نیز برگزار می شود.
قاسمی گفت: خانه مطبوعات هرمزگان طبق نیاز سنجی که از سوی خبرنگاران صورت گرفت، برگزاری دوره های آموزشی را در اولویت قرار داد و طبق رایزنی با مرکز مطالعات و برنامه ریزی کشور در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: 2 برنامه مناسبتی جشن روز خبرنگار و شرکت در نمایشگاه مطبوعات کشور در آبان ماه امسال از دیگر برنامه های خانه مطبوعات هرمزگان بود که به خوبی برگزار شد.

**خانه مطبوعات هرمزگان با حمایت مدیران دستگاه ها اداره می شود
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: خانه مطبوعات بودجه مستقل و منبع درآمدی ندارد اما جای قدردانی دارد که بسیاری از دستگاه ها و نهادها و مدیران استان با این خانه مشارکت دارند و از آن حمایت می کنند.
قاسمی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات با هدف حمایت و دفاع از حقوق خبرنگاران و ایجاد هم افزایی بین آن ها شکل گرفته و تاکنون کمیته های فرهنگی، آموزشی، رفاهی، اطلاع رسانی، انضباطی و حقوقی با عضویت خبرنگاران برای رفع مسائل و مشکلات این قشر تشکیل شده است.
وی بیان داشت: طبق برنامه ریزی 2 ساله فعالیت های این خانه به صورت کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده که درطول مدت 5 ماهه فعالیت آن چندن برنامه از جمله جشن روز خبرنگار، شرکت در نمایشگاه سراسری مطبوعات و خبرگزاری ها و دوره آموزشی مقدماتی روزنامه نگاران برگزار شده و در آینده نیز برنامه های متنوعی بر اساس اولویت در دست اقدام است.
هم اکنون 123 نفر عضو خانه مطبوعات هرمزگان هستند.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از شامگاه یکشنبه اول بهمن ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بندرعباس واقع در سه راه جهانبار آغاز به کار کرده است و تا هفتم بهمن ادامه دارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.