غلامحسین شیری جمعه شب در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این برنامه شامل بافت های فرسوده، بافت های ناکارآمد شهری شامل محله های چاهستانی ها، شهرک توحید، 2هزار که قبل از 84 منازل خود را بر روی ملک های دولتی بنا کرده و بلاتکلیف اند را شامل می شود.
وی ادامه داد: این برنامه 3 هزار خانوار در محله چاهستانی ها، یک هزار خانوار در شهرک توحید و چند هزار خانوار در محله دوهزار و نقاط دیگر شهری بندرعباس را در بر می گیرد.
وی اضافه کرد: ساکنان این مناطق در حال حاضر به دلیل نداشتن سند مالکیت قادر به تعمیر و مقاوم سازی بناهای خود که در معرض تخریب بر اثر وقوع ناگهانی زلزله هستند، نیستند.
بنا به اظهار شیری، ازاین پس اجازه حاشیه نشینی داده نمی شود و یگان حفاظت از ایجاد چنین نقاطی جلوگیری می کند.
وی اشاره کرد: همه محله های دارای بافت نامناسب و فرسوده نقشه برداری و خیان ها و کوچه های برای احداث مشخص شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان کرد: واگذاری سند بر اساس طرح های آماده سازی محیطی این بافت ها انجام می شود.
وی گفت: بطور مثال کسی که منزلش در بلوار 24 متری قرار گرفته بهای آنرا دریافت می کند و فردی که تنها 20 متر از 100 متر خانه اش در طرح خیابان کشی قرار گرفته و ملک وی مرغوب بوده فقط سند دریافت می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: طرح های دیگری هم در دست اقدام است که می توان به برنامه این اداره کل برای واگذاری زمین به همه کارمندان استان و صاحب خانه کردن جوانانی که قصد ازدواج دارند و خانه اولی ها اشاره کرد.
شیری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع راه های روستایی پرداخت و گفت: با وجود ناباوری برخی از مسئولان، احداث یک هزار کیلومتر راه روستایی اول در ظرف 11ماه به پایان رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان یادآور شد: نسبت به احداث یکهزار کیلومتر راه روستایی دوم در استان اقدام می شود و امید می رود به زودی همه روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای راه دسترسی مناسب شوند.
وی به موضوع بزرگراه بندرعباس به پارسیان (گاوبندی) اشاره کرد و گفت: تنها 60 کیلومتر از 450 کیلومتر این مسیر باقی مانده که از وزیر راه و شهرسازی تقاضا شده مجوز واگذاری مسافت باقی مانده به چهار پیمانکار را صادر کند.
وی همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: آزاد راه بندرشهید رجایی - سیرجان توسط بخش خصوصی انجام می شود که قرارداد 90 کیلومتر اول این مسیر به تایید هیات دولت رسیده است.
مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: با پیمانکار هم توافق شده و امید می رود کار اجرایی به زودی آغاز شده و تا چند سال آینده خاتمه یابد.
شیری ابراز داشت: همچنین بخش هایی از مسیر میناب به جاسک بهسازی شده و بخش هایی هم در حال بهسازی است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اشاره کرد: برای دسترسی بهتر به سواحل مکران باید 60 کیلومتر از جاسک به سمت سیریک احداث شود.
شیری گفت: در این مسیر پیش بینی پیشرفت و توسعه سواحل مکران دیده شده و کار بر اساس نیازهای آینده انجام می شود.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.