معاون سیاسی واجتماعی فرماندار ویژه میناب دراین زمینه گفت: زلزله ی به بزرگی 4 و یک دهم امواج درونی زمین (ریشتر) پنجشنبه شب در بخش هشتبندی از توابع این شهرستان خسارت جانی ومالی در برنداشت.
محمد ریاضی در گفت وگوبا ایرنا افزود: براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور این زلزله در ساعت20 و58 دقیقه درعمق20کیلومتری زمین زمین رخ داد ولی به کسی آسیبی نرسید.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی وکمک رسان بصورت آماده باش درآمده وبه محل وقوع زلزله اعزام شدند تا نسبت به خسارت های احتمالی گزارش تهیه کنند ولی گزارش های اولیه خبری از خسارت اعلام نشده است.
همچنین درهمین ساعت زلزله ای به قدرت 2 و9 دهم ریشتر ودر عمق 10کیلومتری زمین در زیارتعلی رودان رخ داد که گزارشی از خسارت داده نشد.
بخش هشت بندی از توابع شهرستان میناب و زیارتعلی هم از توابع شهرستان رودان در90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارند.
پیش ازاین 2 زلزله آخرین بار 15 دیماه امسال زلزله ای به بزرگی 4 ریشترودر عمق 10کیلومتری گوهران بشاگرد را لرزانده بود.
9 دیماه در پارسیان زلزله 3 و9 دهم وتیرماه نیز زمین لرزله ای به بزرگی 4.2 ریشتر در 9 کیلومتری گوهران به ثبت رسیده بود. ازابتدای امسال تاکنونبیش از211 زمین لرزه در استان هرمزگان رخ داده که از این تعداد 16 زمین لرزه بالای 4 ریشتر و دو زلزله بالای پنج ریشتر بوده است.
هرمزگان استانی حادثه ‌خیز است و حوادثی همچون سیل و زلزله و توفان‌ در این استان به وقوع می ‌پیوندد و آمارها موید این مطلب می باشد.
با توجه به زلزله‌ خیز بودن هرمزگان لازم است تا در ساخت‌ وسازهای شهری و روستایی اصول ایمنی رعایت شود.
با ایجاد سیستم‌های بی ‌سیم میان دستگاه‌های متولی امداد و نجات استان و مدیریت بحران استانداری وهمچنین فرمانداری‌ها ارتباط لحظه‌ای برقرار است تا در مواقع بحرانی اقدام لازم صورت گیرد.
استان هرمزگان با وجود داشتن گسل های خطرناک جزء سه استان نخست کشور در زمینه زلزله است،غرب تا شرق هرمزگان را 33 گسل در برگرفته که گسل زاگرس فعال ترین آنهاست.
به علت دارا بودن خاک نرم و گنبدهای نمکی تعداد زلزله ها در غرب هرمزگان زیاد ولی شدت آن کم است اما در شرق استان تعداد زلزله ها بسیار کمتر و پرخطر است.
9 دیماه در پارسیان زلزله 3 و9 دهم وتیرماه نیز زمین لرزله ای به بزرگی 4.2 ریشتر در 9 کیلومتری گوهران به ثبت رسیده بود.
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.