به گزارش ایرنا، همایون امیرزاده یکشنبه شب در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان افزود: در این برنامه، کتاب هایی که در 10 سال گذشته مرتبط با موضوع خلیج فارس منتشر شده اند، مورد داوری قرار می گیرند و برترین کتاب انتخاب خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان، توزیع عادلانه امکانات فرهنگی را از اهداف نمایشگاه های کتاب دانست و اظهار داشت: اگر یک هرمزگانی بخواهد یک جلد کتاب 10 هزار تومانی از تهران تهیه کند، حدود 60 هزار تومان باید هزینه پرداخت کند که با برپایی نمایشگاه، همان کتاب را در شهر خود با مبلغ 7 هزار تومان دریافت خواهد کرد.
مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال 35 نمایشگاه استانی، 12 نمایشگاه شهرستانی، 2 نمایشگاه تخصصی و یک نمایشگاه حوزه دین برگزار می شود.
به گفته امیرزاده، 14 برنامه عملیاتی برای سال جاری تدوین شده است که بیشتر آنها مربوط به کتاب و کتابخوانی است.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان یکم بهمن با حضور 572 ناشر کشور در محل دائمی نمایشگاه ‌های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار آغاز شده و تا هفتم بهمن ادامه دارد.
در این نمایشگاه برای نخستین بار در نمایشگاه های کتاب استان، 17 غرفه به رسانه های استان اختصاص یافته است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان نیز با حضور در این نمایشگاه، ضمن معرفی فعالیت های ایرنا، اخبار این رویداد فرهنگی را از محل برگزاری نمایشگاه تهیه و منتشر می کند.
در نخستین شب برگزاری نمایشگاه، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، رئیس ستاد اقامه نماز استان و امام جمعه موقت بندرعباس، مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان و مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه ایرنا، با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان گفت و گو کردند.
2094 /6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی**انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.