به گزارش ایرنا، علی رئوفی عصر شنبه در گردهمایی هیات های رسیدگی به تخلف های اداری وزارتخانه های کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بندرعباس، اظهار داشت: این هیات ها با توجه به مواجه بودن با موانع مختلف در صدور احکام، از سوی مدیران به شدت نیازمند حمایت و همراهی هستند تا انگیزه کافی برای ادامه کار خود داشته باشند.
وی ادامه داد: هیات های رسیدگی به تخلف های اداری جایگاهی نظارتی ، پیشگیرانه ، بازرسی و رسیدگی به شکایت را در دستگاه های اجرایی عهده دار هستند و صدور احکام از سوی آنها به طور یقین با پیامدهایی برایشان به همراه است و از همین رو نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند .
رئوفی تصریح کرد: با توجه به گسترده شدن سیستم های اداری و انواع تخلف هایی که این دستگاه ها را تهدید می کند ضرورت روزآمد بودن هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در دستگاه ها بیش از پیش ضروی است.
وی بیان داشت: هیات عالی نظارت بر تخلف های اداری کشور باید به صورت ویژه هیات های رسیدگی به تخلف های اداری در سطح دستگاه های اجرایی را پس از صدور احکام پشتیبانی و حمایت کند تا این هیات ها بتوانند با قدرت به کار خود ادامه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به احکامی که از سوی هیات های رسیدگی به تخلف های اداری صادر می شود، افزود: احکامی که از سوی این هیات ها صادر می شود باید جنبه بازدارندگی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، هیات های رسیدگی به تخلف اداری در کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 62 به منظور حفظ حقوق کارکنان و مردم در دستکاه های اجرایی شکل گرفت.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.