به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان شامگاه جمعه پس از پایان این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: اولویت ما تثبیت شن های روان در کانون بحران فرسایش بادی است و 15 میلیارد ریال اعتبار برای مالچ پاشی بیابان های شهرستان جاسک اختصاص یافته است.
امید ذاکری افزود: مالچ ‌پاشی در شهرستان جاسک در سطح 800 هکتار در روستای گتی با هشت هزار تن سهمیه مالچ اجرا می ‌شود.
وی خاطر نشان کرد: اعتبار مصوب مقابله با اثرهای بیابان‌ زایی در هرمزگان امسال 75 میلیارد ریال است که تاکنون حدود 50 درصد آن اختصاص یافته است.
ذاکری گفت: 700 میلیون تومان اررزش افزوده بابت مالچ پرداخت می شود که اگر این معافیت صورت می گرفت سطح عملیات به یک و نیم برابر می رسید.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: امسال در سطح استان 170 هزار هکتار عملیات به روش های مدیریت روان آب، نهال کاری و مالچ پاشی با اعتبار 90 میلیارد ریال که تخصیص آن 30درصد است اجرا می شود.
33 روستا در استان هرمزگان در معرض هجوم شن های روان هستند.
هم اکنون 28 کانون بحرانی فرسایش بادی با وسعت 318 هزار هکتار در بخش‌ هایی از شهرستان‌ های بندرعباس، جاسک، سیریک، میناب، بندرلنگه و بندرخمیر قرار دارد.
نزدیک به 2 دهه خشکسالی، افت شدید آب‌های زیرزمینی، پائین آمدن توان تولید اقتصادی مردم در مناطق بیابانی و نبود اعتبار جداگانه برای مشارکت مردم در طرح‌ های بیابان‌ زدایی از مهم ترین تنگناها در زمینه بیابان ‌زدایی است.
استان هرمزگان با مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتار دارای یک میلیون و 565 هکتار اراضی بیابانی است.
این استان یکی از پنج استان نخست منشاء ریزگردهای داخل کشور است و از همین رو اجرای طرح های بیابان زدایی در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شهرستان جاسک با بیش از 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 7408
خبرنگار: حسن آتش زبان ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.