به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنج شنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان هرمزگان ابراز کرد: لایحه حمایت از حقوق معلولان در 35 ماده به مجلس ارائه شده بود و بخش ‌های اصلی این لایحه شامل مناسب‌سازی معابر عمومی و سهولت تردد معلولان، امور فرهنگی، هنری و آموزشی و ورزشی معلولان، کارآفرینی و اشتغال، تسهیلات مسکن، فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی، حمایت‌های قضایی و تسهیلات مالیاتی، حمایت‌های اداری و استخدامی، مساله تحصیل معلولان و موضوع بیمه آنها را تشکیل می‌ دهد.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی، این لایحه هم اکنون در اختیار شورای نگهبان قرار دارد که امیدواریم هفته آینده نهایی شود.
وی سازمان بهزیستی را یکی از تخصصی ترین سازمان هایی نام برد که به عنوان یک نهاد حاکمیتی و دولتی از توانی علمی و کارشناسی برخوردار است.
وی افزود: در نگاه جدید دولت تدبیر و امید در سازمان بهریستی سه راهبرد مدنظر قرار گرفته که اولین راهبرد ما تلاش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله بحث معلولیت ها است.
رئیس سازمان بهزیستی بیان داشت: در راستای اقدام های پیشگیرانه ماده 75 برنامه ششم توسعه، آئین نامه اجرایی غربالگری ژنتیک ازدواج با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیات دولت ارسال شده که در بستر نظام سلامت کشور بحث تکمیل پرسشنامه سه صفحه ای ازدواج به یک الزام تبدیل شده است.
محسنی بندپی خاطر نشان کرد: با نهایی شدن این آئین نامه اجرایی، ازدواج های پرخطر به مراکز تشخیص طبی ارجاع داده می شود.
وی با اشاره به این که تکلیف قانون برنامه ششم توسعه این بود که در همه شهرهای بالای 50 هزار نفر، اورژانس اجتماعی استقرار پیدا کند ادامه داد: در استان هرمزگان نیز شهرستان های بستک، جاسک، لنگه، رودان و خمیر جزو پنج شهرستانی هستند که از این قانون برخوردار می شوند و اورژانس اجتماعی در این شهرستان ها نیز خدمات اجتماعی ارائه می دهد.
رئیس سازمان بهزیستی ارائه خدمات توانمندی و کیفیت بخشی به خدمات تخصصی را به عنوان دومین راهبرد سازمان بهزیستی کشور نام برد که یکی از اقدام های ویژه این سازمان به جامعه هدف خود افزایش در پرداخت مستمری ها است.
محسنی بندپی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری دولت با کمک مجلس شرایطی را فراهم کرد که به خانواده های یک نفره 148 هزار تومان، دونفره 250، خانواده های سه نفره 325، چهارنفره 416 و پنج نفربه بالا 460 هزار تومان پرداخت می شود و خوشبختانه روز چهارشنبه همین هفته مجلس مصوب کرد که 10 درصد به این عدد برای سال 97 اضافه شود.
وی هم چنین به قانون حمایت از حقوق معلولان اشاره و تصریح کرد:
محسنی ضمن تاکید بر مشارکت اجتماعی در بحث سلامت اجتماعی گفت: افتخار ما این است که همه تصدی های قابل واگذاری را به تشکل های مردم نهاد واگذار کنیم چرا که دولت به تنهایی نمی تواند همه تکالیف و مسئولیت ها را به سرانجام برساند لذا کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همگرایی و همکاری مردم و تمام بخشهای تاثیر گذار جامعه است.
وی با بیان اینکه در بهزیستی کمترین حقوق و مزایا به کارکنان پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: به خاطر این مشکل، در حال حاضر 800 تقاضای انتقال به سایر دستگاه ‌ها در بین کارکنان بهزیستی داریم اما در نظر داریم که با همکاری مجلس و دولت، مشکلات مالی معیشتی کارکنان را حل کنیم.
یک میلیون و 300 هزار معلول در سطح کشور شناسایی شدند که از این تعداد 40 هزار معلول در استان هرمزگان زندگی می کنند. 150 هزار معلول شدید نیز به تدریج در طول برنامه ششم توسعه به این تعداد افزوده می شوند.
به گزارش ایرنا، در آئین معارفه مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، از خدمات 16 ماهه مهین عسکری تجلیل و غلامحسین رنجبر به عنوان سرپرست جدید بهریستی این استان معرفی شد.
7408/7195
خبرنگار: رقیه غلامی زاده * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.