به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در همایش مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری ‌های سراسر کشور در بندرعباس افزود: وجود جزایر 14گانه، حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی، صنایع و معادن، کشاورزی، شیلات و وجود 200 گونه جانوری و دریایی از جمله ظرفیت های مهم استان هرمزگان است که از این ظرفیت ها آن گونه که باید استفاده نشده است.
وی بیان داشت: با وجود همه این ظرفیت ها و توانمندی ها، همچنان محرومیت های بسیاری در استان هرمزگان دیده می شود.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف ما این است که با برنامه ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت های لازم، گردشگری داخلی را به سمت هرمزگان و سواحل جنوب کشور سوق دهیم.
همتی گفت: با هماهنگی مدیران کل امور روستایی استانداری ها، بخش قابل توجهی از دغدغه دولت در عرصه تولید و اشتغال رفع می شود، چرا که روستاها می ‌توانند دغدغه‌ های کشور در عرصه تولید و اشتغال را رفع کنند.
وی ادامه داد: هرچه در سطح استان ‌ها اهداف تولید و اشتغال را دقیق محقق کنیم، قدرت معاونت توسعه روستایی برای اقدام های بیشتر در سطح کشور افزایش می‌ یابد.

**16 میلیارد تومان از محل درآمد گمرکات هرمزگان به خزانه دولت واریز شد
استاندار هرمزگان یاد آور شد: امسال 16 میلیارد تومان از محل در آمد گمرکات و بنادر و درآمد عمومی استان وارد خزانه دولت شد و برای سال آینده 20 هزار میلیارد تومان تکلیف شده که این درآمد جدای از نفت و گاز و صنایع بزرگ است.
همتی خاطر نشان کرد: 54 درصد از عملیات صادرات و واردات کشور نیز در استان هرمزگان و بندر شهید رجایی انجام می شود.
وی بیان داشت: در حوزه شیلات نیز می توان 50 هزار هکتار مزارع میگو فعال کرد که از ظرفیت 20 هزار تن تولید صادراتی بالای یک میلیون دلار در استان داشته باشیم.
وی گفت: در دریا 200 گونه جانوری و دریایی وجود دارد که تنها از 2 نوع آن (ماهی و میگو) استفاده می شود و باید به دنبال تحقیق بیشتر در این راستا باشیم و در اقتصاد آینده کشور به آن توجه لازم داشته باشیم.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.