به گزارش ایرنا، منصور اخلاقی پور عصر سه شنبه در دومین دوره طرح توانمند سازی تشکل های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تشکل های گردشگری برای فرهنگ سازی و ایجاد احساس نیاز در سبک زندگی مردم برای بهره گیری از ظرفیت صنعت گردشگری ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: با ایجاد این احساس، مطالبه های مردم برای بهره گیری از ظرفیت گردشگری برای بهبود معیشت و اقتصاد نیز شکل می گیرد و زنجیره ای از شغل های جدید ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگری تشکل های بخش گردشگری هم باید اقدام به شبکه سازی کرده و ظرفیت های استان ها و تشکل های یکدیگر را در جهت رونق بیشتر صنعت گردشگری استفاده کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت: علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی ایران، فرهنگ حتی فرهنگ دینی جامعه ایرانی ظرفیت فراوانی برای گردشگری دارد و دین هم به این موضوع پرداخته است.
اخلاقی پور یادآور شد: اگر تاکنون از این ظرفیت استفاده نشده به دلیل مطالبه نکردن مردم بوده که با فرهنگ سازی این شرایط قابل تغییر است.
وی اشاره کرد: در ابتدای سال جاری پژوهشی صورت گرفت که نشان داد هزینه های حضور گردشگران در هرمزگان به دلیل بسیاری از رفتارهای نادرست گردشگران بیش از فایده های حضورشان است که باید با پرداختن به موضوع فرهنگ گردشگری این رفتارها را اصلاح کرد.
اخلاقی پور اظهار داشت: تشکل های گردشگری هم به سمت تخصصی شدن گام بردارند و برای کمک به عملی شدن و تخصصی شدن تشکل ها در حال انعقاد تفاهم نامه با مرکز آموزش و پژوهش استانداری جهت آموزش تشکل ها هستیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به با بیان اینکه 225 تشکل در هرمزگان مجوز فعالیت گرفته اند، اشاره کرد: به ازای هر 2 هزار نفر باید یک تشکل مردم نهاد وجود داشته باشد ولی در حال حاضر اینگونه نیست و بسیاری از تشکل های مردم نهاد مجوز عملکرد ندارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز در این نشست ابراز داشت: تشکل های مردم نهاد با فعالیت های خود به توسعه گردشگری در استان کمک کنند.
محسن ضیایی اشاره کرد: هرمزگان دارای 18 تشکل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و هم چنین یک تشکل دیگر درحال دریافت مجوز فعالیت است.
وی یادآور شد: تشکل های مردم نهاد استان های اصفهان، بوشهر، چهار محال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان در دومین دوره طرح توانمند سازی تشکل های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از صبح امروز آغاز شده و تا 27 دی ادامه می یابد حضور دارند.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.