به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر افتخاری افزود: یکی از شهروندان استان هرمزگان در مراجعه به نیروی انتظامی از انتشار تصویرهای خصوصی خود در یکی از پیام رسان های موبایلی توسط فردی ناشناس خبر داد.
این مسئول انتظامی اضافه کرد: در بررسی های فنی و تخصصی مشخص شد عکس ها توسط مدیر آتلیه عکاسی در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شده است.
سرهنگ افتخاری خاطرنشان کرد: مدیر آتلیه در بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف و هدف از انتشار تصاویر مشتریان را، تبلیغ و بازاریابی و کسب درآمد بیشتر اعلام کرد.
رئیس پلیس فتای هرمزگان تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه جرم و انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی با عاملان آن برخورد قانونی خواهد شد و به آتلیه ها و مراکزی که تصاویر خصوصی افراد را به امانت نگهداری می کنند تأکید می ‌شود از انتشار عکس های مشتریان خود در فضای مجازی خودداری کنند.
سرهنگ افتخاری همچنین به شهروندان توصیه کرد: پس از دریافت تصاویر و فیلم‌های خود از آتلیه ها، از آنها درخواست کنند که تصاویر را از روی رایانه های خود حذف کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا در بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اعلام کنند.
2094 /6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.