به گزارش ایرنا، علی استادی روز سه شنبه در تشریح عملکرد 9 ماهه ابتدایی این اداره کل افزود: سهم آموزش مهارت های شغلی به مددجویان زندان های هرمزگان در سال جاری، یک هزار و 212 نفر است که تاکنون 83 درصد آن محقق شده و50 دوره فنی و حرفه ای نیز برگزار شده است.
وی بیان داشت: در زندان های هرمزگان مددجویان رشته های جوشکاری، برق ساختمان، خیاطی، لوله کشی، مکانیک، بنا ساختمان، تعمیرلوازم سرد کننده، صنایع دستی و کشاورزی را آموزش می بینند.
مدیرکل زندان های هرمزگان اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال همچنین 221 هزار نفر ساعت مهارت های فنی و حرفه ای به مددجویان زندان های هرمزگان آموزش داده شد.
استادی خواستار همکاری سایر ارگان ها و نهادهای حمایتی برای اشتغال مددجویان شد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت تولید و خود اشتغالی موجب توانمند شدن آنان و دوری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود.
هر سال بین 150 تا 200 نفر از زندانیان دیه و جرائم غیر عمد با تلاش های ستاد دیه از زندان های هرمزگان آزاد می شود.
شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح وتربیت در بندرعباس است.
شهرستان رودان هم اکنون دارای اردوگاه استانی کار درمانی است که در کنار این مکان در پنج کیلومتری ورودی این شهر، زندان جدید ساخته می شود.
زندان مرکزی بندرعباس نیز درخارج از محدوده شهری و در منطقه چوچ این شهرستان در مرحله واگذاری زمین برای ساخت است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.