به گزارش ایرنا، محمد احمدی عصر دوشنبه در نشست کار گروه اشتغال وسرمایه گذاری افزود: ابلاغ تسهیلات اشتغال فراگیر یک فرصت عالی است که به ندرت چنین تسهیلاتی ارائه می شود و ما باید از این فرصت کمال استفاده را ببریم.
وی با اشاره به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام دارد تصریح کرد: مسئولان دستگاههای اجرایی و دست اندر کاران جامعه کسب و کار در این شهرستان می بایست با تکیه بر خرد جمعی و همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند.
وی ادامه داد: از این طریق ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید برای متقاضیان کار با فراهم شدن شرایط مناسب واعتبارات خوب دولت با اعطای وام وسرمایه گذاری بخش خصوصی نرخ بیکاری در شهرستان کاهش یابد.
وی افزود: رویکرد دولت در بودجه 97 اشتغال و تولید می باشد که در سال 750 هزار شغل ایجاد کند ، عصر تصدی گری دولت در برخی حوزه ها باید بگذرد.
وی یاد آور شد: در استان نیز پیگیر راه اندازی یک مکان و دستگاه خاص با حضور نمایندگان ادارات و تجمیع آنها برای پاسخگویی به استعلام ها و مجوزها در جهت رفع موانع اشتغال وتولید و حل مشکلات مردم در کوتاه ترین زمان باشیم.
فرماندار شهرستان جاسک افزود : توسعه اشتغال روستایی یکی از مهمترین راه حل های رفع مشکل اشتغال در شهرستان است و بخشداران مرکزی با همکاری اعضای شورا و دهیاران باید از همه امکانات موجود منجمله امکانات دولتی موجود در روستاها جهت توسعه اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری در شهرستان استفاده کنند .
رئیس کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: حضور مدیران در جمع مردم بسیار حایز اهمیت است حتی اگر در برخی مواقع آن دستگاه نتواند مشکل مردم را به فوریت مرتفع کند ، بودن درکنار آنها ارائه گزارش از کارها وموانع باعث دلگرمی مردم می شود.
معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری جاسک در خصوص اعتبار طرح های اشتغالزایی شهرستان گفت: با پیگیری های انجام شده و حمایت های استاندار هرمزگان حدود 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان در دو بخش دولتی و اعطای وام های کم بهره و بخش خصوصی در نظر گرفته شده در حال انجام می باشد .
حسین بابا خانی افزود : 25 میلیارد ریال برای اشتغال 300 نفر بصورت وام پرداخت شده و سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در قالب10 طرح با اعتبار 130میلیارد ریال 5 طرح با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال به بهربرداری رسیده که در این خصوص می توان مجتمع عمل اوری آبزیان سواحل مکران عبد را نام برد .
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.