به گزارش ایرنا، منصور قاسمی افشار روز دوشنبه درگفت وگوبا خبرنگاران افزود: متقاضیان دارای طرح های اشتغالزایی می توانند در مناطق روستایی و شهری زیر 10 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کنند.
وی ادامه داد: نرخ بهره این تسهیلات 6 درصد است که دارای یکسال دوره مشارکت، یکسال دوره تنفس و بازپرداخت شش ساله است.
وی اضافه کرد: تسهیلات یاد شده درحوزه های کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی قابل پرداخت است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد ابراز داشت: طرح هایی می توانند از این فرصت بهره ببرند که در مناطق روستایی و عشایری اجرا و منجر به اشتغال شود.
قاسمی افشاراضافه کرد: بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از موسسه های عامل پرداخت این تسهیلات هستند.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 شهرستان حاجی آباد دارای 56 هزار و 10 نفر جمعیت در سن کار (10 ساله و بیشتر) است که جمع جمعیت فعال از نظر اقتصادی آن 20 هزار و 583 نفر می شود.
از جمیعت یاد شده 18 هزار و 389 نفر شاغل (کسانی که از یک ساعت تا 44 ساعت در هفته کار می کنند) و 2 هزار و 194 نفر آن جمعیت بیکار هستند.
این شهرستان که یک هزار و 200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد با جمعیت 69 هزار و 625 نفر در فاصله 170 کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است.
شهرستان حاجی آباد تا اواخر سال 72 از بخش های تابع شهرستان بندرعباس محسوب می شد که از تاریخ 25 بهمن 1372 به عنوان شهرستان ارتقاء یافت.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.