به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه درنشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان، اظهار داشت: ازابتدای امسال تا پایان آذرماه افزون بر یک میلیارد و 641 میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی از جمله شاخص های مهم اقتصادی می باشد ودر تلاش هستیم تا پایان سال هدف گذاری انجام شده در این حوزه برای استان تحقق یابد.
وی افزود: با رقم خوردن این اتفاق بزرگ برای سال آینده باید هدف‌گذاری‌ بیشتری را برای صادرات غیرنفتی از هرمزگان داشته باشیم.
وی خواستار تجهیز بنادر و گمرکات شرق وغرب هرمزگان جهت توسعه صادرات و تجارت شد و عنوان کرد: با توسعه فعالیت‌های تجاری وملوانی شاهد بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم ساحل نشین در هرمزگان خواهیم بود.
همتی ضمن تاکید بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر صادرات به منظور تشویق فعالان این عرصه، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در حوزه کاری خود را احصا و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی آن را نیز انجام دهند و پس از صدور مجوزهای لازم، بسته‌های سرمایه‌گذاری را تهیه کنند.
استاندارهرمزگان تصریح کرد: با این اقدام علاقه ‌مندان به سرمایه ‌گذاری به مسیر درستی هدایت خواهند شد و براساس علاقه و توانمندی، می ‌توانند از این بسته‌های سرمایه‌ گذاری استفاده کنند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبت های خود از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دانش آموختگان حوزه های کشاورزی و شیلات خبر داد و افزود: این افراد می توانند با مراجعه به این اداره ها از تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، ماهی و میگو و دیگر فعالیت‌های مرتبط بهره مند شوند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.