محمد سالاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون 2 هزار و 355 هکتار از زمین شاخه شمالی دشت میناب به سامانه آبیاری نوین مجهز شده که تا 8 ماه آینده با تجهیز این میزان به 5 هزار و 455 هکتار می رسد.
وی بیان داشت: منابع تامین کننده آبیاری نوین زمین کشاورزی میناب از محل سد شمیل و نیان است که برای اجرای آن 400میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی میناب اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و کاهش هزینه های کارگری از مهم ترین هدف اجرای طرح آبیاری نوین است.
وی افزود: با اجرای این سیستم آبیاری، مقدمه الگوی کشت از سبزی و صیفی به کشت های استراتژیک مانند گندم و کلزا فراهم می شود.
سالاری خاطرنشان کرد: شهرستان میناب در مجموع40 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که تاکنون 20 هزار هکتار از آن به آبیاری نوین مجهز شده است.
طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، وسعت زمین های کشاورزی این استان 160 هزار هکتار (51 درصد زراعی و 49 درصد باغی) با تولید سالانه افزون بر 2 میلیون و 200 هزار تن محصول اعلام شده است.
در کمتر از چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید ( 92 تا 95 ) حدود 27 هزار هکتار از سطح کشاورزی (باغی و زراعی) این استان به آبیاری نوین مجهز شده است.
این درحالی است که در سال های 74 تا 91(17سال) هر سال سه هزار و 823 هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به آبیاری نوین مجهز شد اما در دولت تدبیر و امید این طرح ها هر سال در سطح هشت هزار و 330 هکتار اجرا شده است.
هرمزگان در زمینه آبیاری تحت فشار رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.