به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش ویژه نیروی انتظامی برای مقابله با این پدیده شوم اقتصادی، اظهار داشت: دراین مدت زمان انواع کالای قاچاق به ارزش 15 میلیارد و 596 میلیون ریال کشف شده است.
وی عمده کالاهای قاچاق کشف شده را البسه، سوخت، مواد دخانی، لوازم خانگی و دام عنوان کرد و افزود: در همین راستا 57 نفر قاچاقچی کالا و ارز نیز در هرمزگان در 72 ساعت گذشته دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار ملکی بیان داشت: در 72 ساعت گذشته در مجموع 60 پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز در هرمزگان تشکیل شده که از این شمار54 پرونده زیر یک میلیارد ریال و مابقی بالای یک میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز تاثیرسوء بسیاری بر اقتصاد کشور دارد، گفت: نیروی انتظامی با همه توان با این پدیده شوم اقتصادی برخورد می کند و برای موفقیت بیشتر در این مسیر نیازمند همدلی و همراهی مردم نیز است.
وی ضمن تشکر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.
فرمانده انتظامی هرمزگان تاکید کرد: پلیس با اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با این پدیده شوم و قاچاقچیان به صورت قاطع ، قانونی و بدون اغماض برخورد می کند.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.