به گزارش ایرنا محمد راد مهر روز چهارشنبه درجمع مدیر وکارکنان جهاد کشاورزی پارسیان بیان داشت: رونق کشاورزی درمنطقه پارسیان باید اقتصاد مقاومتی دراولویت باشد.
وی ادامه داد: پارسیان قطب کشاورزی غرب هرمزگان است و گوجه‌ فرنگی خارج از فصل عمده محصول شاخص این منطقه محسوب می ‌شود.
وی با تاکید براهمیت ملی، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌ها وتوانمندی پارسیان وهمسایگی کشورهای حاشیه ‌نشین خلیج ‌فارس، تاکیدکرد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی می‌ تواند برای رونق اقتصادی کشور و تصمیم‌ گذاری داخلی و خارجی تاثیرگذار باشد.
محمد راد مهراظهارکرد: در حال حاضر در زمینه صادرات محصولات کشاورزی مشکلاتی ‌وجود دارد که با استقرار زیرساخت‌ها و اداره بندر و ایجاد سامانه جامع‌ گمرکی علاوه بر تسهیل صادرات محصولات این شهرستان بخش عمده‌ای از مشکلات شهرستان‌های اطراف را حل خواهد کرد.
نماینده عالی دولت دراین نشست ابرازداشت: با حمایت وپیگیری‌های استاندار هرمزگان اقدام خوبی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی صورت گرفته، امیدواریم هرچه زدوتر محقق شود.
رئیس شورای برنامه ‌ریزی شهرستان پارسیان بیان داشت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی بایستی رونق بخش کشاورزی را در اولویت قرار بدهیم.
راد مهر خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم همگانی است و برای حمایت از سرمایه‌ گذاران و توسعه وپیشرفت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید زمینه لازم برای تقویت انگیزه سرمایه‌ گذاران را فراهم کنند و ازهرگونه مانع‌ تراشی و بهانه ‌آوری برای سرمایه ‌گذاری دوری کنند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید آمادگی حمایت از سرمایه ‌گذاران و بخش خصوصی را دارد و برای تامین زیرساخت‌های لازم، اعتبارات دولتی تخصیص می ‌یابد تا سرمایه ‌گذاران بدون دغدغه بتوانند مسیر تولید را با سرعت و آرامش خاطر عملیاتی کنند.
فرماندار پارسیان خاطرنشان ساخت: با توجه به تسهیلات مناسب درحوزه کشاورزی و مشاغل خانگی باید هرخانواده روستایی مولد تولید و اشتغال باشد.
وی ادامه داد: کشاورزی سنتی با توجه به مصرف بی ‌رویه آب ومصرف بالای سوخت نمی ‌تواند برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد، جهاد کشاورزی باید برای ترویج کشت‌های گلخانه‌ای وکشت‌های استراتژیک را به‌‌عنوان برنامه‌ اصلی مدیریت جهاد کشاورزی در اولویت قرار داده و برای این مهم هدف ‌گذاری نمایند تا درکشت استراتژیک به مرحله خودکفایی برسیم.
فرماندار پارسیان درخاتمه ابرازامیدواری کرد وگفت: با توجه به بحران کمبود آب، لازم است تا جهاد کشاورزی راهکار کشت‌های کم‌ آب را به کشاورزان ارائه نموده و کشت محصولاتی که به آب زیاد نیازمندند جایگزین شوند.
هم اکنون 4هزار هکتار زمین کشاورزی در پارسیان وجودارد که ازاین میزان 2هزار هکتار آن زیر کشت گوجه فرنگی قرار دارد.
7191 /6048
خبرنگار : ابراهیم بدیعی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.