به گزارش ایرنا، میرحمایت میرزاده روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از مدارس تخزیبی در میناب اظهارداشت: کمیسون آموزش مجلس برنامه چند ساله در دستور کار خود قرارداده تا از نزدیک مشکلات و مدارس تخریبی استانها و شهر ستانها بازدید و بررسی کند .
فرماندار ویژه میناب هم گفت: هم اکنون در این شهرستان 126 مدرسه تخریبی وجود دارد که وضعیت71 مدرسه آن در حالت بحرانی است .
ابوذر مهدی نخعی ازمجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی
خواست نگاه ویژه برای ساخت مدارسه این شهرستان داشته باشد .
وی ادامه داد: سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدراس کشور به تنهایی نمی تواند ساخت مدرسه های تخریبی درهرمزگان را به نرخ استاندارد برساند این کاربا همکاری مجلس شورای اسلامی واختصاص اعتبارویژه برای استان تحقق می یابد.
وی یکی از مشکلات شرق هرمزگان بویژه میناب در بخش های پزشکی و آموزش و پرورش و دیگر بخش ها نبود نیروهای ماندگار یاد کرد وافزود: کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی و شورای فرهنگی کشور می توانند دراین زمینه سهمیه بومی این منطقه را افزایش دهند.
وی همچنین خواستار ارتقا مجتمع آموزش عالی میناب به دانشگاه میناب و مجتمع آموزش عالی سلامت میناب به دانشگاه علوم پزشکی میناب شد.
وی به سواحل مکران و بارگذاری 6میلیونی جمعیت در سواحل ازمیناب تا چابهار اشاره کرد وگفت: پهنه های انرژی وصنایع نفتی در سواحل مکران مشخص شده وشهرستان میناب نیز می تواند قطب آموزشی سواحل مکران باشد لذا انتظارایجاد پژوهشکده مکران دراین شهرستان می رود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب هم گفت: میناب دومین شهرستان استان هرمزگان واز لحاظ امنیت واستراتژیک شهرستان ویژه می باشد .
نخعی با اشاره به تاریخچه ای شهرستان میناب گفت: درگذشته شرق هرمزگان را با نام میناب می شناختند ودراین مدت شهرستان های جدیدی از دل میناب شکل گرفته است .
وی تصریح کرد: درکشور به ندرت شهرستانی پیدا می شود که درهمه بخش ها ازجمله کشاورزی معدن وصید وصیادی ، تجارت و گردشگری دارای توانمندی داشته باشد .
وی افزود: میناب بهشت معدن کروم و کشاورزی استان هرمزگان است و در حوزه تجارت با داشتن مرز دریایی دربخش صادراتی غیر نفتی از جمله کشاورزی وشیلات فعال هستیم .
شهرستان میناب دارای 5 دانشگاه ، پیام نو ر، آزاد ، فنی و حرفه ای ، مجتمع آموزش عالی و علمی کاربردی است.
7194 /6048
خبرنگار : علی نجفی** انتشار دهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.