به گزارش ایرنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبر منتشر شده در خصوص اظهارات روز دوشنبه حمید رضاییان اصل در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایزوایکو درباره طلب ٣٠ میلیون یورویی از کشتیرانی اعلام کرد: بنا بر مستندات در اختیار این شرکت، ایزوایکو هیج مطالبه ای از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ندارد بلکه بررسی ها نشان می دهد مطالباتی از شرکت ایزوایکو در دفترهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ثبت شده است.
بنا بر این گزارش، اغلب مطالبات مربوط به تاخیر در تحویل دهی کشتی کاشان و خسارات ناشی از تاخیر و نواقص موجود در آن شناور است که پس از 14 سال هنوز قابلیت عملیاتی شدن ندارد.
روابط عمومی کشتیرانی هم چنین تاکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است و طرح این موضوعات در شرایط موجود پیش از نهایی شدن مذاکرات فوق غیرحرفه ای و غیرتخصصی است و انتظار می رود به جای طرح این موارد تخصصی و کارشناسی در رسانه ها از طریق منطقی و تخصصی موضوع پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، حمید رضاییان اصل مدیر عامل مجمتع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) امروز ( دوشنبه) در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایزوایکو گفت: این شرکت 30 میلیون یورو از کشتیرانی جمهوری اسلامی طلب دارد و اکنون پرداخت حقوق کارکنان ایزوایکو عقب افتاده است.
این مقام مسئول در مجمتع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) اعلام کرد: اگر 20 درصد مطالبات دریافت شود، بسیاری از مشکلات ایزوایکو حل می شود.
ایزوایکو به عنوان بزرگترین صنعت کشتی سازی در خاورمیانه مطرح است که در حوزه مهندسی و ظرفیت ها فعال می باشد.
این مجتمع دارای سابقه 30ساله در بندرعباس بوده که به ساخت کشتی اقیانوس پیما، تعمیرات آن و هم چنین ساخت سکوهای نفتی و گازی مبادرت می ورزد.
اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از روز گذشته برای بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و شرکت نفت فلات قاره وارد استان هرمزگان شدند و امروز نیز بازدیدی از مجموعه ایزوایکو (مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) داشتند.
7408
تنظیم و انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.