به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در گرامیداشت حماسه نهم دیماه، اظهار داشت: شهدا از سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی هستند که سرشار از روحیه ایثار و از خودگذشتگی بودند.
وی با بیان تاکید بر تبیین ارزش های دینی و اسلامی برای نسل جوان، افزود: هرمزگان هزار و400 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همتی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای هرمزگان در بهمن ماه سال 97، تصریح کرد: باید ازهم اکنون براساس مسئولیت ‌های تعیین شده، کارها آغاز و کمیته‌های تعیین شده به طور منظم تشکیل نشست دهند و محتوای مناسب برای کنگره را آماده کنند.
وی با بیان اینکه مردم این استان نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس داشته اند، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در برگزاری این کنگره پشتیبانی و همکاری لازم را داشته باشند تا کنگره بزرگی در شان شهدا و مردم استان با عظمت و شکوه مناسب برگزار شود.
استاندار هرمزگان خواستار ثبت و انتشار آثار و زندگینامه شهدای استان به عنوان تاریخ و فرهنگ ایثار و شهادت این استان شد.
همتی در این نشست با اشاره به حضور مردم در حماسه نهم دیماه، گفت: مردم ایران اسلامی در 9 دی سال 88 توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند، امروز هم حضوری گسترده در شهرهای مختلف ایران در مراسم بزرگداشت 9 دی داشتند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.
استاندار هرمزگان افزود: مردم ایران اسلامی ثابت کرده‌اند هر زمان دشمن می‌خواهد در کشور رخنه و توطئه کند، با آن مقابله و آن را خنثی خواهند کرد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.