رسول بخش حاتمی پور روز شنبه درحاشیه بازدید ازعملیات راههای روستایی ومجتمع خدمات رفاهی ضمن تاکید بر نظارت و کنترل بارنامه حمل کالا و صورت وضعیت ناوگان مسافربری عمومی به ایرنا گفت: این نظارت ها در راستای افزایش ایمنی است که جز با همکاری مجموعه پلیس راه امکان پذیر نخواهد بود.
وی تصریح کرد: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌ها ارتباطی می شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می شود.
وی با بیان اینکه نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه ها برای نرخ گزاری صحیح و اصولی حمل بار در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان صورت می‌گیرد، بر لزوم کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر تاکید کرد و افزود: نظارت ها از بروز تخلفات احتمالی که ممکن است توسط بعضی از رانندگان و یا شرکت های حمل بار و مسافر صورت گیرد، جلوگیری می کند.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای جاسک اظهارداشت: صدور بارنامه به صورت مکانیزه و دریافت کد رهگیری یکی از الزام های بخش کالا و مسافربوده وحمل بار بدون بارنامه سیستمی و دارای کد رهگیری ممنوع است.
حاتمی پور هدف از نظارت و کنترل بارنامه ها و صورت وضعیت ناوگان کالا ومسافر را ارتقاء سطح ایمنی جاده ای و افزایش درآمد ناشی ازعوارض بارنامه ها اعلام کرد و افزود: اخذ بارنامه یعنی داشتن شرایط و ضوابط تعیین شده لازم برای حمل کالا و برای حمل هر نوع باری ضروری است.
وی یاد آور شد: همکاری چشمگیر پلیس در این زمینه افزایش ایمنی در سفرهای جاده ای است در خصوص کنترل بارنامه ها نیزعلاوه برهدف ارتقاء ایمنی اخذ عوارض نیز دارای اهمیت است چرا که بخشی از این عوارض مجدد صرف نگهداری راهها ، نصب علائم ایمنی و توسعه شبکه راه می شود.
حاتمی پورخاطر نشان کرد: تخریب محورهای مواصلاتی به خصوص راههای اصلی، وارد آمدن آسیب به ابنیه راه و به ویژه پل هایی می ‌شود که با صرف هزینه‌های بالا ساخته می شوند وافزایش تصادف و تخلف رانندگی از جمله اثرهای منفی اضافه بار است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای جاسک از رانندگان وسائط نقلیه سنگین خواست با رعایت میزان مجاز حمل بار، ضمن سهیم شدن در ارتقاء ایمنی تردد جلوی آسیب رساندن به سرمایه های ملی را بگیرند.
حاتمی پور با بیان اینکه مجتمع های خدمات رفاهی درکاهش حوادث جاده ای نقش دارند افزود: با توجه به این که تعدد ورود وخروج خودروها در جاده ها یکی از عوامل حوادث جاده ای است، توسعه مجتمع های خدمات رفاهی در محورهای مختلف در کاهش سوانح موثر است .
وی خاطرنشان کرد: شهرستان جاسک 10 مجتمع خدمات رفاهی فعال، شامل مراکز اقامتی و پذیرایی، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی دارد وهرماه توسط نمایندگان وکمیته نظارتی این اداره بازدید می شود.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.