احمد کوه نژاد دریاکناری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رشد 14 درصدی صدور کارت ملی هوشمند نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته تا آخر پاییز 19 هزار و 915 درخواست صدور کارت ملی ثبت و برای 17 هزار و 304 نفز کارت ملی صادر شد.
وی به صدور 341 شناسنامه المثنی در 9 ماهه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: در همین مدت 7 هزار و 590 شناسنامه مکانیزه صادر شد که نسبت به صدور 6 هزار و 320 شناسنامه در مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.
کوه نژاد دریاکناری ادامه داد: تا اول دیماه سال جاری 39 تغییر نام و 76 تغییر نام خانوادگی در اداره ثبت احوال شهرستان قشم ثبت شد.

** حضور ماموران اداره ثبت احوال در روستاها
رئیس اداره ثبت احوال قشم گفت: با توجه به دوری مسافت برای رجوع مردم ازنقاط مختلف شهرستان به این اداره، سعی شد ماموران اداره در یک طرح جهادی با حضور در روستاها نسبت به جمع آوری درخواست های مردم برای صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه اقدام کنند که در این راستا از ابتدای سال تا آخر آذرماه 642 مورد سرکشی از روستاها ثبت شده است.
وی افزود: با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها برگه های درخواست صدور کارت ملی و شناسنامه از روزهای قبل در روستاها منتشر می شود وماموران اداره ثبت احوال با حضور یک روزه در روستا همه درخواست ها را جمع آوری و جهت طی مراحل قانونی به اداره منتقل می کنند.
کوه نژاد دریاکناری ادامه داد: امید است با ادامه این طرح هر چه سریع تر تمام مردم شهرستان دارای کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه شوند.

**ثبت 2 هزار و 755 تولد در قشم
رئیس اداره ثبت احوال قشم تعداد تولد در سه فصل اول سال گذشته را 2 هزار و 749 تولد اعلام و تصریح کرد: تا پایان پاییز امسال 2 هزار و 775 نوزاد در این شهرستان متولد شدند که از این تعداد یک هزار و 411 کودک دختر و یک هزار و 364 کودک پسر هستند.
وی اظهار کرد: نام های محمد، احمد و علی برای پسران و فاطمه، مریم و زینب برای دختران به ترتیب بیشترین نام هایی است که در 9 ماهه نخست امسال برای کودکان قشمی انتخاب شده است.
کوه نژاد دریاکناری افزود: مهلت قانونی برای دریافت شناسنامه نوزاد 15 روز از تاریخ تولد نوزاد است که به مردم توصیه می شود در مهلت قانونی نسبت به دریافت شناسنامه نوزاد خود اقدام کنند تا با مشکلات قانونی روبرو نشوند.

**ثبت 782 ازدواج در قشم
رئیس اداره ثبت احوال قشم گفت: از ابتدای امسال 782 ازدواج در شهرستان قشم به ثبت رسید که در هم سنجی با 783 ازدواج در 9 ماهه نخست سال گذشته ثابت مانده است.
وی افزود: همچنین از ابتدای فروردین امسال تا اول دیماه 296 مرگ و میر در این اداره به ثبت رسید که نسبت به 323 مرگ و میر در مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش نشان می دهد.
کوه نژاد دریاکناری در پایان خاطرنشان کرد: مدت قانونی ثبت وفات 10 روز از تاریخ فوت است.
بنا بر آمار نفوس و مسکن در سال گذشته، 148 هزار و 993 نفر در قالب 60 هزار و 506 خانوار در شهرستان قشم زندگی می کنند. 76 هزار و 77 نفر از جمعیت قشم مرد و 72 و 916 نفر زن هستند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 /6048
انتشار: حسین آزادمنجیری ** انتشار :خلیل تینده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.