به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره کیش افزود: سال 1388 پس از 8 ماه جریان فتنه و فضای غبارآلودی که این جریان در کشور ایجاد کرده بود، حماسه عظیمی در 9 دی ماه همان سال با راهپیمایی ده ها میلیونی مردم رخ داد که این واقعه شبیه حرکت های بزرگ ملت ایران در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب بود.
خطیب جمعه کیش افزود: مردم در این روز از دین اسلام، نظام و باورهای خود جانانه دفاع کردند و با حضور معنادار، نشان دادند هم چنان مدافع نظام و رهبری آن هستند.
حسن زاده تاکید کرد: واقعه 9 دی، سحر و جادوی فتنه را باطل و چشم فتنه گران را کور کرد، فتنه ای که اگر حضور ملت نبود، تهدید بزرگی برای نظام و ارزشهای خون شهدا بود.
امام جمعه کیش گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه دارند که این واقعه باید توسط روشنفکران و تحلیل گران به صورت دقیق و موشکافانه برای مردم تبیین شود.
وی با بیان این که عامل های مختلفی باعث حرکت مردمی و خودجوش 9 دی ماه 88 شد افزود: لطف الهی، مدیریت هوشمند و هدایت رهبر معظم انقلاب، نقش‌ آفرینی آگاهانه جامعه و اهل قلم و سخن و نقشه های جاهلانه فتنه‌گران باعث شد که این واقعه عظیم در تاریخ ملت ایران ثبت و ضبط شود.
حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: واقعه 9 دی ماه سال 1388 به تعبیری روز تجلی قدرت خدا و روزی است که روح ولایت و امام حسین (ع) را در این حادثه می ‌توان دید.
وی گفت: عده ای در آن ایام فتنه گری سال 88، روز عاشورا و روز عزای اباعبدالله الحسین (ع) را با کف و سوت هتک حرمت کردند و این عاملی شد که خون مردم علیه این فتنه‌گران به جوش بیاید و واقعه نهم دی را با حضور حماسی خود در خیابان های سراسر کشور ثبت کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993/7408
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.