به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان که با حضور معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی وزارت کشور برگزار شد، افزود: چشم امید مردم که خود پایه اصلی تصمیم گیری ها و جهت گیرهای کلان در کشور هستند به دولت است.
وی بیان داشت: استانداری، فرمانداری و بخشداری ها سازمان هایی هستند که باید مداخله مسئولانه و هوشمندانه در جهت برنامه ریزی دقیق و عاملانه، نظارت بر عملکرد مدیران و دستگاه ه و هدایت مدیران و دستگاه ها داشته باشند.
استاندار هرمزگان گفت: شما فرمانداران و بخشداران موظف هستید به صفر تا 100 مسئولیت های دستگاه ها ورود کنید.
همتی خاطر نشان کرد: همه خوبی ها باید در رده های مدیریتی از استانداری تا سطح دهیاری ها حاکم باشد و به جهتی باید موتور محرکه استانداری فعال باشد و همه سازمان ها و بخش خصوصی را با خود همراه کند.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که اکنون با آن روبرو هستیم، مدیریت بحران است و با توجه به این که استان هرمزگان از استان های حادثه خیز است باید آمادگی کامل در جهت مقابله با بحران ها و آرامش مردم داشته باشیم.
استاندار هرمزگان خطاب به فرمانداران و بخشداران این استان گفت: باید در هر روستا، دهستان، بخش، شهرستان و استان بررسی شود که به چه ابزار و امکاناتی در زمان بروز حادثه نیاز است و آن ها را مهیا کرد.
همتی گفت: مردم را باید برای آمادگی در مقابله با بحران ها آموزش داد.

** فرمانداران و بخشداران باید در صحنه حوادث حضور داشته باشند
استاندار هرمزگان یاد آور شد: فرمانداران و بخشداران باید به طور شخصی در صحنه حوادث حضور داشته باشند و گزارش های لحظه ای را به استانداری اعلام کنند.
همتی گفت: باید آموزش های لازم نیز به مردم جهت آمادگی در زمان بحران از سوی فرمانداری ها و بخشداری ها داده شود.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: در زمان مشکلات و کمبودها هیچ توجیهی برای عدم توسعه استان در یک بخش قابل توجیه نیست چرا که اعتقاد داریم اگر خوب تدبیر و مدیریت کنیم و تسلط کافی بر مسائل و ظرفیت ها داشته باشیم می توان آن خلاء را به خوبی پر کرد.
وی بیان داشت: بازدید از طرح های دولتی و غیر دولتی، بررسی مسائل و مشکلات مردم، ارتباط با مردم، سرکشی از مناطق، شهرستان ها و روستاها، تامین حقوق شهروندی، برگزاری مانورهای آمادگی برای حوادث احتمالی، نظارت بر مکان هایی که خدمات عمومی ارائه می کنند، برگزاری جلسات متناظر با جلسات استانداری و ایجاد برنامه توسعه ای برای شهرستان از دیگر برنامه های فرمانداران و بخشداران استان باشد.

**اختصاص 900 میلیارد تومان اعتبارات ارزان قیمت از سوی دولت برای اشتغالزایی در هرمزگان
استاندار هرمزگان در ادامه گفت: در سال جاری 900 میلیارد تومان اعتبارات ارزان قیمت از سوی دولت برای اشتغالزایی در استان اختصاص یافته است.
همتی افزود: این منابع شامل تسهیلات ارزان قیمت و قرض‌ الحسنه از جمله در بخش‌ های مشاغل خرد و خانگی، روستایی و عشایری و سایر موارد است.
وی ادامه داد: برای هر کدام از دستگاه‌ های اجرایی سهمی مشخص شده که باید فرمانداران از آن برای اشتغال مردم و کمک به بخش خصوصی استفاده کنند.
این مسئول هم چنین به جابجایی فرمانداران و معاونان استانداری اشاره کرد و گفت: جابجایی ها دور از منطق صورت نمی گیرد و از نیروهای کارآمد و زبده همچنان در پست های فرمانداری و معاونت استانداری استفاده می شود.

**اصلاح 23 هزار باغ فرسوده در هرمزگان در اولویت است
استاندار هرمزگان گفت: 23 هزار باغ و نخلستان فرسوده و پیر در استان وجود دارد که اصلاح و نوسازی آن در اولویت استانداری و جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
همتی بیان داشت: با کمک جهاد کشاورزی این نخلستان ها و باغ های فرسوده نوسازی می شود.

**جاذبه های گردشگری هرمزگان برای مسافران مهیا شود
استاندار هرمزگان در ادامه یادآور شد: در فصل زمستان باتوجه به مناسب بودن وضعیت آب و هوای استان، شاهد سرازیر شدن حجم عظیمی از مسافران به هرمزگان خواهیم بود که باید فرمانداران و بخشداران جاذبه های گردشگری را برای این گردشگران مهیا کنند.
وی گفت: فرمانداران و بخشداران باید به صورت میدانی نظارت و سرکشی از جاذبه های محیطی، مکان های گردشگری ساحلی، تفرجگاه ها و پارک ها داشته و امکانات رفاهی را در این مکان ها برای گردشگران مهیا کنند.
وی گفت: در بخش سرمایه گذاران، فرماندار و بخشدار باید به طور شخصی پیگیر اخذ مجوز سرمایه گذاران از دستگاه های اجرایی و بانک ها باشد تا بتوانیم به سرعت فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در استان فراهم کنیم.

**وزیر کشور هفته آینده به جزایر استان هرمزگان سفر می کند
استاندار هرمزگان در ادامه گفت: هفته آینده وزیر کشور به مدت سه روز از جزایر استان بازدید می کنند و با مردم آن ها دیدار و گفت و گو خواهد داشت.
همتی گفت: همه مسائل و مشکلات جزایر استان هرمزگان با حضور معاونان استاندار مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.
وی بیان داشت: فرماندارانی که در حوزه جزایر قرار دارند، باید برنامه های خود را هر چه سریع تر به استانداری ارائه دهند تا آمادگی لازم را برای حل مشکلات جزایر داشته باشیم.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.