محمد اکرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا' افزود: از ابتدای سال تاکنون 58 میلیارد و 215 میلیون ریال تسهیلات در قالب 270 طرح اشتغالزایی از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در این شهرستان پرداخت شده است.
وی خاطر نشان کرد: 27 میلیارد و 815 میلیون ریال از این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به 111 خانوار و 30 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز از محل منابع بانکی به 159 خانوار اعطاء شده است.
اکرامی اشتغالزایی، رونق فضای کسب و کار، توانمندسازی و خودکفایی خانوار های زیر پوشش این نهاد را از جمله اهداف پرداخت این تسهیلات برشمرد.
وی اضافه کرد: این تسهیلات در بخش های کشاورزی، دامپروری، دامداری، مشاغل خانگی، شیلات، طرح های تولیدی و صنایع دستی به خانوارهای زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
اکرامی ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش و متقاضیان کسب و کار این نهاد را یکی از رسالت های مهم کمیته امداد برشمرد و افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای توانمند سازی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش این نهاد و خارج کردن آنها از چرخه حمایت کمیته امداد صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته 27 میلیارد و 90 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی در قالب 168 طرح به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شد.
اکرامی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون 13 هزار نفر در قالب پنج هزار و 400 خانوار از مزایا و خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان رودان بهره مند هستند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.