به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و علمای اهل سنت و شیعه در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد، اظهار داشت: فضای مجازی با توجه به سرعت بالای انتشار مطالب در آن از بهترین ابزارهای ترویج می باشد که باید با تولید محتواهای مناسب و مورد اقبال جامعه، از این فضا برای ترویج ارزش های دینی بهره برد.
وی ادامه داد: باید واقعیت‌های زندگی و گره‌گشایی نماز در تمامی امور بیان شود زیرا در اذهان می‌نشیند و می‌توان از این ظرفیت در فضای مجازی بهره برد .
آذری جهرمی با بیان اینکه آنچه در فضای مجازی منتشر می شود در حقیقت یک نقشه ارتباطی است که هرکس به اندازه اطلاعات پایه ای خود از آن برداشت می کند، گفت: باید ابتدا پیام واقعی نماز را در این فضا به خوبی مطرح نمایم که البته تاثیرگذاری آن بستگی به عامل بودن خودمان دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فراهم بودن بستر مناسب در جامعه برای ترویج ارزش های دینی و با تاکید بر اینکه جامعه ما با هجوم هجمه های فرهنگی دشمنان، همچنان استقبال بسیار خوبی از مسایل و مطالب دینی دارد، افزود: موید این مطلب نیز اضافه شدن افراد برای شرکت در پیاده روی عظیم اربعین و یا حضور گسترده مردم در مراسم شب های قدر است.
آذری جهری خاطرنشان کرد: تمام اینها نشان از آن دارد که بستر لازم برای ترویج ارزش های دینی در جامعه فراهم است اما ما باید هنر کرده و نقشه راه را به‌درستی انتقال داده و آن را به‌نوعی طراحی کنیم که با عملمان مطابقت داشته باشد.
وی تصریح کرد: شاید جوانان ما امروز حوصله و وقت و توجه کافی به یک سخنرانی دینی نداشته باشند اما با ابزارهای جدید مانند فتوتیتر و موشن گرافی می‌توان پیام خود را به آنها رساند.
آذری جهری با بیان اینکه یکی از تاثیرهای منفی فضای مجازی ایجاد شبهه می باشد، گفت: ما هم می توانیم با داشتن یک موضع فعالانه در فضای مجازی به این شبهات پاسخ دهیم و در خود همین شبهه ها، ایجاد شبهه کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر در فضای مجازی با فرمول خاص ورود کنیم، موفق خواهیم بود، تاکید کرد: نباید تمام حواسمان به دفاع کردن باشد بلکه باید به فکر جا انداختن مطالب و پیام‌های دینی هم باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع 2 هزار و 800 اثر به صورت فیلم و نرم افزار پیرامون نماز در حوزه فضای مجازی به ستاد مرکزی اجلاس سراسری نماز ارسال شد که از این میان 20 اثر انتخاب شده که در این اجلاس معرفی می شود.
حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد افزود: این آثار در زمینه های پویانمایی، موشن گرافیک، رئال، گیف، طرح های گرافیکی، تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک، پادکست های صوتی، استیکرهای نمازی، بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی و چند رسانه ای است.
وی با اشاره به حضور بیش از 800 نفر در این اجلاس که 300 نفر از سایر استان ها می باشند، خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم، پیش کنگره هایی در تمامی شهرستان های هرمزگان برگزار شد.
حجت الاسلام فروزان نژاد تصریح کرد: نماز در فضای مجازی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به همین خاطر بیست و ششمین اجلاس با موضوع نماز و فضای مجازی انتخاب شده است .
رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان اظهار کرد: تبلیغ نماز اول وقت، تبلیغ نماز با جماعت و تبلیغ نماز در مسجد در دستور کار این ستاد است و ستاد اقامه نماز استان برای نهادینه شدن این سه موضوع همواره تلاش می کند.
بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز صبح امروز پنجشنبه در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در ابتدای این مراسم پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی توسط آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس قرائت شد.
اجلاس های سراسری نماز از سال 1370 در شهر مقدس مشهد آغاز شد و تاکنون 25 دوره این اجلاس در استان های مختلف کشور برگزار شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.