عبدالرسول حاتمی پور روز دوشنبه درگفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حریم راه جز لاینفک راه بوده ازاین رو حفظ و زیبایی آن موجب آرامش و آسایش درحین رانندگی است .
وی ادامه داد: ریختن زباله ، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده ها علاوه بر جریمه نقدی یک ماه تا 2 سال حبس دارد.
وی تصریح کرد: مطابق ماده 7 لایحه قانون ایمنی راه ها، مرتکبان جرایم علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از یک ماه تا 2 سال محکوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتکب یا مرتکبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده خواهند بود.
وی با بیان اینکه بی توجهی به حریم راه ها به معنی استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی است افزود: ایجاد هرگونه دیوارکشی، ساختمان و تأسیسات تا شعاع 100 متری از انتهای حریم قانونی راه ها برابر ماده 17 قانون اصلاح راه ها بدون کسب مجوز از وزارت راه و ترابری ممنوع است.
وی نگهداری از حریم راه ها وظیفه ذاتی راهداران دانست و گفت: قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز، منظر آرایی، شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی، زیباسازی مبلمان جاده ای، شانه سازی، لکه گیری رویه راه ها، تخلیه قنوها، نگهداری از ابنیه و تونلها، حذف اختلاف سطح در جاده ها، ریزش برداری از حریم راه ها از جمله عملیات مستمر و در حال اجرای همیشگی راهداران است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای جاسک اظهارداشت: راهداران حریم راه را خط قرمز همیشگی خود می دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال می کنند ودر راستای حذف آن از طریق قوانین و مقررات و هماهنگی با دادستان اقدامات لازم را به عمل می آورند.
حاتمی پور ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم راه ها را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده ای دانست و افزود: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف های با ضریب شکنندگی و صدمه بالا است.
وی یاد آور شد: بر اساس ماده 6 و 17 قانون مذکور و باتوجه به نوع راه (آزادراه، بزرگراه، اصلی و روستایی) استفاده کنندگان از حریم راه تا انتهای یکصد متر بعد از حریم قانونی راه می بایست از وزارت راه (راهداری و حمل و نقل جاده ای) مجوز بگیرند.
وی اضافه کرد: در غیر این صورت اداره کل راهداری با کسانی که بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه کرده اند با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به رفع آثار تجاوز و قلع و قمع می کند.
وی خاطر نشان کرد: اشخاصی که قصد نصب تابلوهای تبلیغاتی در محورهای جاسک را دارند باید برای تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به این اداره مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری مجوز دریافت کنند.
شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار: حسن آتش زبان ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.