به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در شصت و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان، اظهار داشت: رتبه استان هرمزگان درهفته‌های اخیر در سامانه بهین یاب جهش خوبی یافته و از نظر تعداد پرداخت به رتبه 12 رسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: بانک‌ها باید با یک ساز وکار جدید و عزم و اراده قاطع تسهیلات رفع موانع تولید را به متقاضیان پرداخت کنند تا سرعت فعال ‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال و ساخت واحدهای تولیدی جدید در هرمزگان افزایش یابد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول و مدیران استان نسبت به رفع مشکلات تولید دغدغه داشته باشند تا از این طریق مشکل بیکاری نیز کاهش یابد.
همتی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه ثبت نام از واحدهای گردشگری را نیز در سامانه بهین ‌یاب جهت دریافت تسهیلات رفع موانع تولید صادر کرده و این واحدها در استان می‌ توانند از دی ماه در این سامانه ثبت نام کنند.
وی تهاتر را یکی از راهکارهای قانونی جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و واحدهای تولیدی دانست و افزود: مشکل پیمانکاران و واحدهای تولیدی که از دولت طلب‌هایی دارند و در مقابل این پیمانکاران و واحدهای تولیدی نیز بدهکاری مالیاتی، تامین اجتماعی و یا اقساط بانکی دارند با تهاتر قابل حل است و قانون نیز این اختیار را داده است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: از این پیمانکاران می‌خواهیم تا برای حل مشکل خود از طریق تهاتر پیگیری‌های لازم را از طریق مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان انجام دهند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.