به گزارش ایرنا، در این نشست که روز شنبه با حضور 13نماینده شوراهای شهرستان های استان و معاون فنی عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد،
جمشید خُرمی عضو شورای شهرستان میناب با هشت رای به عنوان رئیس انتخاب شد.
همچنین عقیل مدنی عضو شورای شهرستان بستک به عنوان نایب رئیس و محمدآوازه عضو شورای شهرستان رودان به عنوان منشی و باقر بهرامی عضو شورای شهرستان حاجی آباد به عنوان سخنگو انتخاب شدند.
پس از مشخص شدن هیات رئیسه، انتخابات برای نمایندگان هرمزگان در شورای عالی استان ها برگزار شد که سید یعقوب دریانورد عضو شورای شهرستان قشم و کیانوش جهانبخش عضو شورای شهرستان بندرعباس به عنوان دو نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها برگزیده شدند.
شورای استان به عنوان عالی‌ترین شورا در استان، شورایی مشورتی- نظارتی است که از نمایندگان شوراهای شهرستان تشکیل می‌شود و در هرمزگان 13نفر عضو دارد.
نظارت بر حُسن اجرای طرح‌های عمرانی استانی و ملی در محدوده استان، نظارت بر حسن اجرای مصوبه های شورای عالی استان‌ها در سطح استان، نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان در محدوده استان، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای استان، نظارت بر حساب درآمد و هزینه‌های مشترک شهرداری‌های استان، نظارت بر حساب درآمد و هزینه سازمان همیاری شهرداری‌های استان، ایجاد ارتباط و هماهنگی میان شوراهای شهرستان در محدوده استان از وظایف اصلی این شوراست.
رئیس شورای استان بدون حق رأی عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، وابسته به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.
3219/2094
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com.

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.