دریادار پاسدار علی فدوی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش در گفت و گو با ایرنا افزود: حاکمیت کامل نیروهای دریایی ما بر آب های منطقه مبتنی بر قوانین الزامی کشور و بین المللی است و نه تنها قادر به انجام این قوانین هستیم بلکه آمادگی کمک به کشورهای منطقه در حوزه امنیت دریایی را داریم.
وی تاکید کرد: امروز آمریکا و تمامی دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم به توانایی دفاعی و فنی ایران اسلامی در حوزه امنیت دریایی آگاه هستند.
دریادار فدوی با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع که بخشی از آن در نمایشگاه بین المللی کیش عرضه شده است افزود: وزارت دفاع در تعامل با نیروهای دریایی ارتش و سپاه توفقیات قابل توجهی را در تامین نیازهای امنیت دریایی به ثبت رسانده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وزارت دفاع در سال های اخیر رشد قابل توجهی را در حوزه فعالیت خود داشته که خروجی آن هم متناسب با نیازهای نیروهای مسلح کشور، جامعه و بخش خصوصی بوده است.
وی اظهار کرد: امروز در حوزه تجهیزات دفاعی دریایی اتفاق های بسیار خوبی در کشور صورت گرفته و برای تامین نیازهای آتی سپاه، ارتش ، کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفت در حوزه دریایی باید توجه به ظرفیت تولید داخلی بیشتر معطوف شود.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور بیش از 100 شرکت داخلی به مدت 3 روز در جزیره کیش در حال برگزاری است.
در این نمایشگاه 60 شرکت خارجی از کشورهایی چون هلند، آلمان، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه، امارات، هند، مالزی، یونان، دانمارک و کره جنوبی فناوری های نوین دریایی و دریانوردی کشور خود و مرتبط با موضوع نمایشگاه را در معرض دید عموم قرار داده اند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993/7408
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.