به گزارش ایرنا مراسم جشن آئین عمامه گذاری 60نفر از طلاب حوزه علمیه بندرعباس روز چهارشنبه با حضور آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع بزرگ این شهر انجام شد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس دراین مراسم یکی از وظایف حوزه های علمیه را ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی یکی از وظایف حوزه های علمیه را در برهه کنونی ایستادگی دربرابرمروجان اسلام آمریکایی دانست و گفت: یکی از محورهایی که دشمن شدید کار می کند ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.
وی ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون درجهان شاهد وحدت شیعه وسنی هستیم که هرکدام به فقه و اصول عقاید خود عمل می کنند اما در برابر داعش هم صدا و یا یکدیگر هستند.
درادامه این مراسم مدیرحوزه های علمیه هرمزگان نیز طی سخنانی هدف از بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، ائمه اطهار را ترویج اخلاق نیکو علم و معرفت ذکرو خطاب به طلاب اظهار کرد: باید خدا را شکرگذارباشید که این توفیق نصیب شما شد و باید قدردان این لحظات باشید.
حجت الاسلام روح الله مختاری خاطرنشان ساخت: از لباس طلاب حوزه های علمیه بعنوان یکی از نشانه های الهی و دینی و مذهبی نام برد و افزود: بایستی با پوشیدن این لباس خوشحال باشیم و بیش از پیش نسبت به ترویج اسلام ناب محمدی و معارف اسلامی تلاش کنیم.
مدیرحوزه های علمیه هرمزگان یادآورشد: همه مردم ازشما انتظار برخوردی با نشاط تر از دیگران را دارند و این وظیفه ما است که با درس خواندن و تهذیب نفس پاسخگوی خیل عظیم مراجعه کنندگان باشیم.
دراین مراسم که شمارزیادی ازعلما ومسلمانان اهل سنت هرمزگان نیز حضور داشتند امام جمعه اهل سنت محله سورو بندرعباس درگفت وگو با خبرنگار ایرنا یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی دراین استان به توسعه مدارس دینی اهل سنت اشاره کرد.
شیخ محمد صدیق فهیمی افزود: تعداد حوزه های علمیه اهل سنت دراین استان و همچنین مسجد های آنان چند برابر مناطق شهری و روستایی شیعیان است و نشان از وحدت و برادری مذاهب اسلامی در ایران و همچنین هرمزگان دارد.
در ادامه این مراسم نماز وحدت ظهر و عصر با حضور شماری از مردم شیعه و اهل سنت بندرعباس در مسجد جامع بزرگ این شهر برگزارشد.
6149/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.