به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، عصر یکشنبه در نشست علنی شورای شهر گفت: آنچه شهرداری در این طرح انجام داد مطابق مصوبه شورای شهر نبود.
کیانوش جهانبخش افزود: شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و دیدیم شهرداری پیشروی در دریا را شروع کرده است و کاری نمی توانستیم انجام دهیم.
وی تصریح کرد: آن چه در ساحل خواجه عطا در حال اجراست با طرح ابتدایی و مصوب، متفاوت است.
رئیس شورای شهر نیز بدون اشاره مستقیم به اداره ای خاص اظهار داشت: برخی مدیران که پیش از این مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بودند، تحت فشار قرار گرفته و مجوز آن را صادر کرده اند.
اسلام باوقار ادامه داد: یک مقام بالادست طرح را جلوی مدیر استانی گذاشته و او را وادار به امضا می کند اما شورای شهر نباید تحت تاثیر این وضعیت قرار گیرد و وظیفه دارد واکنش نشان دهد.

*نوشدارو پس از اجرای طرح
پس از بحث های یاد شده، اعضای شورای شهر با اکثریت آرا طرحی را تصویب کردند که به موجب آن، اجرای پروژه های ساحلی و خاص باید دارای پیوست زیست محیطی و فرهنگی باشد و پس از گرفتن مجوز از شورا اجرا شود.

*رییس کمیسیون عمرانی شورا مدافع معاونت عمرانی شهرداری
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر همچنین نطق پیش از دستور خود را به انتقاد از مدیریت راه و شهرسازی استان و دفاع از معاونت عمرانی شهرداری در موضوع ساخت پایانه مسافربری بندرعباس اختصاص داد.
جهانبخش در این باره گفت: ششم آبان امسال شهرداری در نشستی با حضور استاندار هرمزگان، هزینه تکمیل طرح نیمه تمام پایانه مسافربری در بلوار راه آهن بندرعباس را 39میلیارد تومان برآورد کرد که در همان نشست، مدیرکل راه و شهرسازی هزینه اجرای این طرح را 15میلیارد تومان در مدت شش ماه اعلام کرد.
این عضو شورا ادامه داد: اگر مدیر یاد شده، پایانه را با قیمتی که گفته و در مدت اعلام شده تمام کند هم تندیس وی را در شهر نصب می کنم و هم حاضرم این مدیر را روی دوش گرفته و در شهر بچرخانم.
جهانبخش اضافه کرد: ارائه قیمتی معادل 40درصد قیمت اعلام شده از سوی شهرداری موجب ایجاد فضای بی اعتمادی به حوزه معاونت عمرانی شهرداری شده است.
وی تاکید کرد: اگر ادعای راه و شهرسازی خلاف باشد باید از اعضای شورا و مردم عذرخواهی کند و مراجع ذیصلاح نیز به این موضوع رسیدگی کنند.
شورای شهر بندرعباس در بخش دیگری از این نشست، تعرفه عوارض خدمات و درآمدهای شهرداری که در 72صفحه از سوی شهرداری ارائه شده بود را تصویب کرد.
شورای شهر پیش از این دو نشست علنی دیگر را به بررسی این موضوع اختصاص داده بود.
رئیس شورای شهر بندرعباس رویکرد کلی شورا را جلوگیری از افزایش تعرفه عوارض با هدف کاهش فشار بر مردم اعلام کرد.
مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان و جانبازان و تصویب ارائه تسهیلاتی به هیات های ورزشی معلولان از دیگر مصوبه های شورای شهر بندرعباس بود.
2094/7408
گزارش: هومن محمدکرمی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.