به گزارش ایرنا، دانش هاشمی پور روز سه شنبه در دیدار با خانواده 2 دانش آموز معلول در بندرعباس افزود: آموزش و پرورش هرمزگان توجه ویژه ای به شرایط تحصیل دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و بهره مندی این قشر از امکان های مناسب دارد و در این مسیر از هیچ کوششی برای فراهم شدن بهترین زمینه تحصیلی برای آنان دریغ نخواهد کرد.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در هرمزگان در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی افتخار آفرین و صاحب رتبه های ممتاز کشوری هستند که این مهم مایه افتخار نظام تعلیم و تربیت استان است.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: این نهاد وظیفه دارد که با استفاده از همه ظرفیت ها شرایط مناسبی را برای بهره مندی دانش آموزان استثنایی از فرصت های برابر آموزشی و آماده سازی آنان برای حضور بیشتر در عرصه حیات اجتماعی فراهم نماید.
هاشمی پور گفت: رفع موانع و آسیب ‌های فراروی معلولان وظیفه ای همگانی است و نباید خدمات رسانی و فراهم کردن بستر شکوفایی استعدادهای این قشر را به یک مجموعه یا اداره خاصی محدود کرد.
وی مناسب سازی محیط شهری را نخستین گام در توجه به جامعه معلولان عنوان کرد و گفت: منظور از مناسب سازی تنها محیط های فیزیکی شهری نیست بلکه این مهم باید در همه زمینه ها فراهم شود و نگاه و باور جامعه به توانمندی و استعداد این قشر باید متحول شود.
هرمزگان 340 هزار دانش آموز، 14 هزار معلم و 15 هزار و 500 کلاس درس دارد.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.