به گزارش ایرنا، امین قصمی ظهر یکشنبه در نشستی با احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این تصفیه خانه به روش هوادهی گسترده در دو مرحله اجرا می شود که ظرفیت مرحله اول 85 لیتر بر ثانیه است.
قصمی، جلوگیری از جاری شدن فاضلاب و آلودگی آبهای زیرزمینی، استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب و بهبود وضعیت محیط زیستی منطقه را از جمله اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود از اجرای خط انتقال و تکمیل مخزن ذخیره آب پنج روستای شهرو، بلندو، چاهو، سودرو و گربند در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه با اعتبار شانزده میلیارد ریال در حال اجرا است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم همکاری آب و فاضلاب شهری استان با شرکت آب و فاضلاب روستایی در راستای رفع مشکلات کم آبی برخی روستاهای استان تاکید کرد.
احمد مرادی آمادگی خود و نمایندگان استان را در خصوص حمایت از طرح های آب و فاضلاب استان اعلام کرد و گفت: تلاش برای رفع مشکلات مردم وظیفه همه ما است و همه باید با یک دلی و تعامل هر چه بیشتر در این مسیر گام برداریم.
در مجموع 56هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان وجود دارد که از این شمار40 هزار واحد در شهرهای بالای 25هزار نفر (بندرعباس، میناب و رودان) و 116 هزار واحد نیز در شهرهای زیر 25هزار نفر است.
از مجموع واحدهای مسکن مهر هرمزگان 36 هزار واحد در شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس به عنوان بزرگترین طرح مسکن مهر استان متمرکز شده است.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.