به گزارش ایرنا، این پیشنهاد روز یکشنبه در نوزدهمین نشست شورای شهر با هدف کمک به درآمدزایی برای سازمان عمران شهرداری به تصویب اکثریت اعضای شورا رسید.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری بندرعباس هنگام گفت و گو پیرامون این پیشنهاد اظهار داشت: شرکت های خصوصی آسفالت را به قیمت هر تن 80 هزار تومان می فروشند اما کارخانه آسفالت شهرداری نمی تواند با قیمت کمتر از هر تن 120 هزار تومان به فروش برساند.
غلامحسین سجودی ادامه داد: به دلیل همین اختلاف قیمت، پیمانکاران تمایلی به خرید از کارخانه آسفالت متعلق به شهرداری ندارند و باید در قالب مصوبه شورا، این موضوع در قراردادهای آنها گنجانده شود تا مکلف به خرید شوند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز درباره راهکارهای درآمدزایی برای شهرداری گفت: باید شرکت ها و سازمان ها طرح های مختلف خود را به شهرداری بدهند تا با این گونه درآمدها شهرداری تقویت شود.
کیانوش جهانبخش ادامه داد: به عنوان مثال شرکت فولاد هرمزگان طرح محوطه سازی و گودبرداری خود را با قیمت 200میلیارد تومان برون سپاری کرده و می توانست همین طرح را به سازمان عمران شهرداری بندرعباس بدهد.
وی هم چنین خواستار استفاده از راهکارهایی برای اجرای حفاری های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان توسط شهرداری شد و اظهار داشت: شهرداری ابزارها و اهرم های فشاری در اختیار دارد که می تواند اجرای این طرح ها را در اختیار بگیرد.
به گفته جهانبخش صدور مجوز حفاری (تبصره سه) یکی از این اهرم های قابل استفاده است که شهرداری می تواند از آن استفاده کند.

*تذکر به شهردار
در این نشست یکی از اعضای شورای شهر دو تذکر به شهردار بندرعباس داد و از هیات رئیسه شورا خواست تذکرهای این نشست و تذکرهای قبلی را در قالب نامه قانونی به شهردار بدهد.
پرویز سالاری در این بخش گفت: ابتدای سال 95 تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرداری به تصویب شورا رسید که با وجود گذشت بیش از یکسال و نیم هنوز اجرا نشده است.
وی افزود: همچنین 25 ماه از تصویب الزام شهرداری به تشکیل شرکت تعاونی چند منظوره می گذرد که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

*تذکر به راه و شهرسازی
سالاری در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار تذکر به مدیرکل راه و شهرسازی و جلوگیری از ادامه بتن ریزی و پیاده روسازی این اداره در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس شد.
به گفته این عضو شورای شهر، بتن های مورد استفاده راه و شهرسازی غیر استاندارد بوده و به دلیل میزان سیمان کم استفاده شده در این بتن، شهرداری به زودی ناچار خواهد شد دوباره در این منطقه پیاده رو سازی کند.

*شهرداری متهم اول قطع درختان
هنگام بحث های مقدماتی پیرامون سرفصل های عوارضی و درآمدی شهرداری بندرعباس برای سال 97،مجید عسکری زاده عضو شورای شهر با اشاره به عوارض و یا جریمه قطع درختان گفت: یکی از متخلف ترین ها در این زمینه خود شهرداری است که برای اجرای طرح های شهری درختان را قطع می کند.
این عضو شورا هم چنین با اشاره به عوارض دریافتی از کفاشان سیاری که در پیاده روها می نشینند گفت: این کفاشان از اتباع افغانستان هستند و چون اوراق هویتی ندارند و شهرداری نمی تواند عوارض را مستقیم از آنها دریافت کند، با مغازه داران مجاور آنها قرارداد بسته و افغان ها مبلغ مورد نظر را به مغازه داران همسایه خود داده و شهرداری از آنها این پول را دریافت می کند.
2094/7408
گزارش: هومن محمدکرمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.