محمود بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه های هواشناسی گذر امواج ناپایدار جوی را در استان هرمزگان و بویژه در مناطق غرب این استان پیش بینی می کند.
وی اظهار کرد: بر اساس استقرار این سامانه ناپایدار از ظهر روز گذشته تاکنون 10.7 میلیمتر در جزیره باران بارید که این بارش ها تا فردا جمعه تداوم خواهد داشت.
وی گفت: جزیره کیش تا روز جمعه شاهد بارش های پراکنده و وزش باد خواهد بود که با توجه به افزایش سرعت باد در این مدت ، دریا در جزایر غربی خلیج فارس همچون کیش مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می شود که شناورهای سبک بویژه در محدوده جزیره دریانوردی نکنند.
وی اظهار کرد: بر اثر تاثیرات این سامانه ناپایدار که از غرب کشور وارد کشورمان شده است، در غرب استان هرمزگان شاهد پدیده رعد و برق و بارش های پراکنده باران مواجه خواهیم بود.
بهرامی گفت: با وجود استقرار این سامانه ناپایدار جوی ، هوای جزیره کیش تغییر دمای محسوسی نخواهد داشت ولی کاهش حداقل 2 درجه ای دما را خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: کمینه دمای جزیره کیش در 24 ساعت گذشته 19 و بییشنه دما این جزیره مرجانی 27 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی نیز بین 59 تا 86 درصد ثبت شده است.
به گزارش ایرنا بر اثر سرعت وزش باد امروز برخی تابلو های تبلیغاتی در سطح خیابانها و نیز شاخ و برگ درختان معابر شکسته شد، همچنین بارش باران در برخی معابر موجب آبگرفتگی گردید که با تلاش عوامل اجرایی خدمات شهری، معابر لایروبی و روانسازی شد.
جزیره کیش با 91.5کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
6993/6048
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.