به گزارش ایرنا، پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه در نشستی با استاندار هرمزگان با قدردانی از استاندار و مردم استان در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار داشت: حضور مردم هرمزگان از مناطق مختلف و حجم کمک‌ رسانی مردم این استان به مناظق زلزه ‌زده دور از انتظارات و تخمین‌ها بود و باید دست این مردم را بوسید.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در هرمزگان در دهه ‌های اخیر ایجاد شده ، افزود: در حال حاضر در استانی همانند هرمزگان تمام تمرکزمان را بر روی ساخت مسکن و اشتغال مددجویان گذاشته‌ایم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: باید یک هزار و 500 واحد مسکن جدید برای مددجویان مستاجرنشین و یا بدون خانه در هرمزگان تهیه و تامین شود که تحقق این هدف دور از انتظار و توان مدیریت کمیته امداد استان نیست.
فتاح گفت: در سفرهایی که در ماه‌های گذشته به قشم و هرمز داشته ‌ایم با توجه به شرایط ویژه این ناحیه از استان، طرح‌هایی ویژه‌ای را مدنظر داریم که در این راستا از استانداری خواسته ‌ایم نسخه ‌های توسعه‌ای این مناطق را برای ما تهیه و ما نیز محدویت‌های تسهیلاتی برای این مناطق را با هدف توسعه پایدار و رفع مشکلات مددجویان برداریم.
وی خاطرنشان کرد: سهمی که برای هرمزگان از محل اعتبار بانکی و در پی مصوبه مجلس متاثر از ابلاغیه دولت، برای واگذاری تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در نظر گرفته شده برابر با 71 میلیارد تومان است.
این مقام مسئول یاد آور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 27 میلیارد تومان از این اعتبار برای هرمزگان جذب شده که امید داریم تا پایان سال با تهمیدات اندیشیده شده مابقی این سهم نیز در استان جذب شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: سال گذشته با استفاده از این تسهیلات، سه هزار فرصت شغلی در استان هرمزگان ایجاد شد که امسال نیز می ‌توان این رقم را به سه هزار و 500 فرصت شغلی رساند.
هم اکنون 52 هزار و 120 خانوار در هرمزگان زیر پوشش کمیته امداد هستند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7 و3 دهم ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، در این زمین لرزه 437 نفر جان باخته و 12 هزار و 386 نفر مصدوم شده اند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.